Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שיטות טיפול מתקדמות וייחודיות לטיפול בפצעים קשיי ריפוי

תוכן עניינים

חולים שסובלים מסוכרת בדרגות 3-2 נחשפים למסכת קשה של התנהלות בכל מה שקשור בטיפול בפצעים קשיי ריפוי. במקרים רבים לא קיימת הכוונה נכונה לגבי אופן הטיפול בפצעים הללו ולכן עם הזמן מצבם של הפצעים הולך ומחמיר. 

שיטות מתקדמות של רפוי פצעים קשיי ריפוי 

הקו המנחה שחולי הסוכרת חייבים לדעת הוא שככל שהם יטפלו בפצע מוקדם יותר, כך סיכויי הריפוי הם גבוהים מאד וסיכוני הקטיעה והכריתה הולכים ומתרחקים. 

חולי הסוכרת כבר מכירים את נראותם של הפצעים הללו ולכן ברגע שהם רואים שמתחיל להיווצר פצע והוא בשלבים הראשוניים שלו חשוב לטפל בו באופן מידי, להתקשר למרפאת המומחים שלנו ולהזמין תור. ככל שהצוות המקצועי שלנו יטפל בפצע בתחילת דרכו ונעניק לו טיפול ממוקד, קיים סיכוי מצוין שהוא לא יתפתח לממדים גדולים אשר יפחיתו את הסיכוי לריפוי שלו. 

טיפול בפצעים מיד לאחר הופעתם ברגליים

אחת הבעיות המהותיות של פצעים הנובעים ממחלת הסוכרת היא ההתפשטות המהירה שלהם. החולים מטופלים בדרכים שונות כמו טיפול באמצעות אוזון וטיפולי חבישה במערך הציבורי. אך כאשר מדובר בפצעים מפושטים האפקטיביות של הטיפולים הקונבנציונליים של המערך הציבורי היא נמוכה. ההחמרה במצבו ובנראותו של הפצע המזוהם היא תמרור אזהרה אדום לכל חולי הסוכרת, כדי שהם יהיו ערניים ובכל פעם שמופיע פצע חדש יטפלו בו ללא דיחוי, כיוון שכל עיכוב הוא קריטי.

החולים מבינים שהטיפולים שביצעו עד עתה לא שיפרו את מצבם ולאור  חומרת מצבם הם מגיעים למרפאה שלנו. בשיטת העבודה המקצועית שלנו  יתבצע עבורם אבחון מדוקדק וד”ר שוורץ יכין  עבורם באופן ספציפי תוכנית טיפול ייחודית. לצורך כך הם יגיעו על פי הצורך למרפאה שלנו  כדי לקבל  טיפולים בשיטות טיפול מתקדמות. הם יחושו בהבדל התהומי בין הטיפולים הארוכים שהיו מנת חלקם בעבר, מול הטיפולים העכשוויים שיהיו קצרים ובעיקר אפקטיביים הרבה יותר. 

קטיעה וכריתה של איברים עקב פצעי סוכרת 

כאשר טיפול בפצעים קשיי ריפוי מוזנח, לא מתבצע, או מתרחש מאוחר מדי נוצרים נמקים ולכן מחוסר ברירה הגורמים הרפואיים בבתי החולים ממליצים לקטוע את אחת האצבעות בכף הרגל, או לכרות את כף הרגל כולה כיוון שאין כל ברירה אחרת. 

הקטיעה והכריתה הן פעולות קשות מאד אך גרועה מכך היא העובדה ש – % 30 מהציבור שמבצעים קטיעה או כריתה עלולים למות בתוך כ – 5 שנים וזאת עקב הפעולות הללו שמדרדרות את מצבם הרפואי.

לכן חשוב שהמטופלים יבינו באופן נחרץ את חומרת המצב ואת ההשלכות של כל עיכוב בקבלת הטיפול הרפואי באמצעות שיטות טיפול מתקדמות. כל יום שהם ממתינים עלול לעלות להם בקטיעה או בכריתה ולכן הם מבינים את הצורך הדחוף והם מגיעים מידית למרפאת המומחים שלנו, כדי להתחיל ללא דיחוי לבצע טיפול בכיבים כרוניים וכך להציל את הרגליים.

מרפאת מומחים ייעודית לטיפול בפצעים קשיי ריפוי 

מרפאת הטיפול בפצעים קשיי ריפוי שלנו הוקמה על ידי ד”ר שוורץ שהוא מומחה בין לאומי בתחום כלי דם. לאחר עיסוק של שנים רבות בתחום זה ובדיקה מעמיקה של כל שיטות הטיפול הקיימות הן בארץ והן בעולם, הוא בנה תוכניות טיפול שונות אשר מותאמות לחולים במצבים שונים. שיטות העבודה החדשניות הללו הן אפקטיביות ומתקדמות ולכן הן  מניבות תוצאות מצוינות עבור המטופלים בעת טיפול בפצעים מורכבים. 

בסיס החשיבה הוא טיפול מהיר ומידי עם הופעת הפצע, כאשר המטופל מגיע מוקדם למרפאה קיימים סיכויים סבירים ביותר שנצליח לטפל בפצע באופן מקצועי וליצור הבדל מהותי במצבו וכך להביא לריפוי שלו. כל עיכוב מפחית מסיכויי ההצלחה של ריפוי הפצע, או גורם לכך שהטיפולים יהיו הרבה יותר ארוכים עד ההגעה לתוצאות המקסימליות.

שיטת העבודה במרפאה 

כל מטופל שמגיע למרפאה עובר בדיקה רוחבית ומעמיקה על ידי ד”ר שוורץ שהוא מומחה לפצעים קשיי ריפוי. על פי האבחון הרופא מתווה את שיטת העבודה האינדיבידואלית שמתאימה לאדם זה תוך שימוש בשיטות טיפול מתקדמות וייחודיות למרפאה שלנו. 

בהתאם לכך הצוות המקצועי במרפאה שכולל אחיות ומטפלים שהם בעלי ניסיון  רב שנים בנישה זו של טיפול בפצעים קשיי ריפוי. בהתאם להנחיות של הרופא המומחה הצוות  מבצע את הטיפולים הנדרשים באופן מיומן ועם המון תשומת לב פרטנית.

המכשור המיוחד במרפאת פצעים קשיי ריפוי 

כדי להעניק טיפול שכולל את כל המעטפת, אנחנו משתמשים בכמה מכשירים חדשניים ובשיטות טיפול אשר פועלים בטכנולוגיות פורצות דרך. השילוב של כל אמצעי הריפוי על פי הניתוב של ד”ר שוורץ יוצר סיכויים גבוהים לריפוי.

  • טיפול הוליסטי שכולל כמה שיטות מתקדמות לחבישת הרגל כולל שימוש במשחות אפקטיביות אשר מקלות על הכאבים.
  • הטריה של הרגל–  הליך הכולל סילוק חומרים זרים, רקמה ניזוקה או נמקית מפצע, במטרה לשפר את יכולת ההחלמה של הפצע.
  • מכשיר אולטרה סאונד חדשני אשר הפעילות שלו על גבי כל רגל מזרזת את הליך הריפוי ומקל על הכאבים של התופעות הנוירופתיות ושל הפצעים הכרוניים  בדרגות השונות.
  • מתן גז באמצעות שרוול אוזון אשר מחדיר חמצן שדרוש מאד לפצע המזוהם שלא קיבל לאחרונה מספיק חמצן ולכן מצבו של הפצע הוא כה חמור. האוזון מצליח לבצע טיפול יעיל מאד בזיהומים שנוצרו להכחיד את החיידקים ובמקביל לכך הוא מאפשר לתאים להתחדש ויוצר חילוף חומרים וכך תהליך הריפוי מתבצע.
  • תרופות אנטי דלקתיות אשר ניתנות לווריד במקרים של לחץ דם ריאתי גבוה,  כדי ליצור אפקטיביות מקסימלית, להרחיב את כלי הדם לאפשר זרימה מהירה יותר של זרם הדם ועצירת התפשטותו של הזיהום שנוצר ברגל וריפוי של הזיהום הקיים.
  • לימפה פרס הוא אחד האמצעים המיוחדים הקיימים במרפאה שלנו. זוהי חליפת עיסוי  אשר נועדה להתמודד עם הנוזלים הלימפטים המיותרים של לימפאדמה. זהו  תהליך כפול של עיסוי מהותי וגם של ניקוז נוזלי לימפה שנוצרים ברגל ויוצרים בצקות ורגליים נפוחות. בנוסף לכך, הוא משקם את הפעילות של בלוטות הלימפה. התחושה של החולה לאחר הניקוז היא הקלה נהדרת כיוון שהעיסוי מאפשר לדם זרימה מהירה הרבה יותר וכך הוא מחדיר חיוניות רבה הרבה יותר לגוף כולו.

לאור הפעולות הייעודיות שהן מוצלחות ברוב המקרים, הפצעים נרפאים ולכן אין צורך בביצוע פעולות כירורגיות קיצוניות כמו קטיעת האצבעות ברגליים או כריתת כף הרגל כולה.

שאלות ותשובות 

מהן הסיבות להופעתם של הפצעים החמורים ברגלי החולים הסוכרתיים?

קיימות כמה סיבות לכך ויש חולים שהדבר קורה עקב סיבה אחת או כמה מהן: זיהום בדרגה גבוהה בשכבות הפנימיות של הרגל. אי חדירת חמצן פנימה לרקמות ולחץ של הרקמות הקשות על כלי הדם. עקב כך  נוצרים קשיים בהליך הריפוי הטבעי של הפצע. כמות של נוזל לימפתי שקיים בין התאים ברגל שאינו מתנקז לבד עקב לימפאדמה. נוזל זה יוצר נפיחויות ובצקות ברגליים לכן יש לנקז אותו. היוצרות של נמק עקב כיבים ברגליים המריכים טיפול ייעודי.

מהי רמת ההצלחה של הטיפולים שלכם במרפאה?

כאשר מטופלים מגיעים אלינו מוקדם, מיד לאחר שגילו שפצע חדש מגיח, אחוזי ההצלחה הם גבוהים מאד ואנו מצליחים בדרך זו למנוע את ההגעה למצב של קטיעת אצבעות, או לחלופין כריתה של כל כף הרגל לאור מצבה הגרוע.  כאשר החולים מגיעים בשלב מתקדם של הפצע אנו מסייעים מאד ומשפרים באופן ניכר מאד את מצבו של הפצע. 

מהו האורך של הטיפול במרפאה שלכם?

כמות הטיפולים היא אינדיבידואלית ותואמת את מצבה של כל רגל. ד"ר שוורץ קובע לאחר האבחון אילו טיפולים יש לבצע ובאיזו כמות. במהלך הטיפולים הוא מבצע בקרה תכופה על מצבה של הרגל לאחר הטיפולים שכבר בוצעו ובהתאם לכך מתווה שינוי של הדרך על פי הצורך.

היכן ממוקמים הסניפים שלכם?

יש לנו סניפים רשת שר"פ + פצעים קשיי ריפוי בחיפה, פתח תקווה ובאר-שבע, נשמח לתאם עבורכם תור להגעה לאחת המרפאות הללו על פי המיקום הגיאוגרפי הנוח לכם. 

מהי התדירות של הטיפולים באמצעות המכשור המתקדם במרפאה שלכם?

יש מקרים שבהם החולה מקבל טיפול רק באמצעות מכשיר האולטרה סאונד ויש מקרים אחרים שהוא מקבל טיפול משולב הן של מכשיר זה והן של לימפה פרס. הדברים נקבעים בעת האבחון וגם משתנים בעת הצורך במהלך הטיפולים בהתאם למצבה של הרגל.

חולי סוכרת רבים גילו את המרפאה שלנו, ביצעו בה טיפולים באמצעות שיטות טיפול מתקדמות לפצעים קשיי ריפוי והם חשים מדי יום את ההבדל המשמעותי בתפקוד שלהם. הנושא המהותי ביותר הוא שהצלחנו למנוע קטיעת אצבעות וכריתת רגליים אצל רבים מהם וזוהי הבשורה החשובה ביותר עבורם.

אם אתם סובלים מתופעה של פצעים קשיי ריפוי, ד”ר הנרי שוורץ והצוות המסור של המרפאה ישמחו להעניק לכם טיפול יוצא דופן.

הדרך לטיפול בפצעים קשיי ריפוי מתחילה כאן! חייגו למענה מיידי בטלפון – 0336- 391 – 072

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר