Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בפטרת ברגל אצל חולי סוכרת

תוכן עניינים

פטרת בציפורן היא בעיה אסתטית אך גם בעיה בריאותית מהותית. מי שסובל מתופעה זו לראשונה אמור להיות ערני לכך ולטפל בנושא  זה על ידי אנשי מקצוע מתחום הרפואה שהם מומחים בנישה זו, מיד כאשר נראים הניצנים הראשונים שלה. כשהפטרת מתפשטת בכל האצבעות ברגליים או בחלק מהן, הנראות של הרגליים אינה אתסטית ולכן רבים מבין הסובלים ממחלה זו, חשים לא בנוח להיראות כך ובמיוחד בקיץ כשהם נועלים סנדלים או נעליים שהן פתוחות.

אצל חולי הסוכרת, בעיית הפטרת בציפורניים היא הרבה יותר משמעותית בפאן הבריאותי  ולכן גם הטיפול הוא מסובך יותר. רבים מבין חולי הסוכרת שמים לב עם הזמן לשינויים בנראות של הציפורניים שלהם. לאור זאת הם מקבלים טיפולים ייעודיים בקליניקה המקצועית והייעודית למטרה זו  כדי להסיר בעיה זו מרגליהם ולהקל עליהם ביום יום. 

טיפול בפטרת ברגל אצל חולי סוכרת הוא טיפול מיוחד כיוון שלאור מחלתם, החולים הללו  לא יכולים לקבל את כל סוגי הטיפולים הקיימים לצורך פתרון בעיה זו, אלא רק חלק מהם. 

סימני ההיכר של פטרת ציפורניים

  • הציפורן שהייתה בצבע שקוף הופכת להיות בגוונים אחרים כמו חום, לבן או צהוב.
  • הציפורן שהייתה דקיקה הופכת להיות עבה באופן משמעותי.
  • הנראות של הציפורן הופכת לבעלת נראות שונה ומעוותת.
  • זה מתחיל בנקודות צבעוניות קטנטנות ובודדות והן מתפשטות לכוון מרכז כל ציפורן. 
  • יש ציפורניים ברגליים שנשברות.
  • בחלק מהמקרים נודף ריח רע מהציפורניים ברגליים.
  • כאשר פטרת הציפורניים היא משמעותית ונמשכת זמן רב, לא אחת הציפורן מתנתקת מבסיס כף הרגל. 
  • פטרת הציפורניים מתרחשת באצבע אחת או בכמה אצבעות בכל אחת מהרגליים.

המטרה היא לבצע טיפול בפטרת ברגל אצל חולי סוכרת מוקדם ככל האפשר, כדי למנוע את היווצרותם של חיידקים בעור. 

הסיבות להופעת פטרת הציפורניים 

פטרת ציפורניים מאפיינת חולים עם מחלות רקע כמו סוכרת וזאת לאור העובדה שהמערכת החיסונית שלהם מוחלשת, אם יש בעיה בזרימה הקולחת של הדם ברגליהם או פסוריאזיס.

המלצות לטיפול בבעיית הפטרת ברגליים

לקוחות שרואים כי מתחילה פטרת ברגליהם, נדרשים להקפיד יותר מהרגיל על כל נושא ההיגיינה. לאחר המקלחת חשוב לנגב היטב את הרגליים גם באזורים בין האצבעות וכך לא תישאר לחות ברגל. כמו כן מומלץ ללכת עם נעליים אווריריות או עם סנדלים, כדי שיהיה אוויר לרגליים והן לא תהיינה לאורך כל היום בתוך הנעליים הסגורות ולכן תיווצר לחות שמובילה להתפתחות של החיידקים ושל פטריות.

המאפיינים של מחלת הסוכרת 

כאשר נוצר ריכוז גבוה של סוכר בדם שהוא מעל 180 מיליגרם לדציליטר, הדבר מוביל להיווצרותה של המחלה המטבולית סוכרת שקיימת בכמה וורסיות. הסיבה לכך היא שנוצר חוסר איזון של הורמון האינסולין ולכן חולי סוכרת נאלצים להזריק לעיתים אינסולין לגופם.

הטיפול הייחודי בפטרת ציפורניים

רשת מרפאות המומחים של  שר”פ + קיים טיפול מהיר ומקצועי במחלה. הטיפול הייעודי בוצע בהצלחה רבה אצל מטופלים של המרפאה לשביעות רצונם, לאור השינוי המהותי שנוצר עקב הטיפולים הללו. 

טיפול בפטרת ברגל אצל חולי סוכרת שאנו מבצעים תואם את מחלות הרקע של אדם זה, סוג הפטרייה והחומרה של המחלה. אנו משתמשים בשיטות חדשניות הפועלות בטכנולוגיות מתקדמות אשר כמעט ואינן מוכרות בישראל. לאור האפקטיביות הרבה של מכשור זה, התוצאות לא מאחרות לבוא וכל חולה סוכרת נחשף לשינוי תהומי בנראות של רגליו ובמצב בריאותן. 

לאחר טיפול בפטרת ברגל אצל חולי סוכרת נראים שינויים והציפורניים הופכות להיות הרבה יותר חזקות, הגוון שלהן חוזר אט אט להיות בהיר והעובי של כל אחת מהן לאט לאט חוזר למידות הנורמטיביות של הציפורניים. 

מנהל המחלקה והצוות המקצועי של מרפאת שר”פ + ישמחו לסייע גם לגם בטיפול יוצא דופן בנושא פטרת הציפורניים, אשר מותאם באופן מדויק לחולי סוכרת. 

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר