Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בגלי הלם לכתף קפואה – הטיפול שימגר את הבעיה אחת ולתמיד!

תוכן עניינים

כתף קפואה הינה הגבלה מכאיבה של תנועת הכתף בשל מעורבותו של מפרק הכתף, בהיעדר מעורבותם של הגידים והשרירים. לרוב הכאבים יופיעו בכתף אחת אולם, במקרים מסוימים תיתכן גם מעורבות של הכתף השנייה.

תסמונת הכתף הקפואה תופיע בדרך כלל לאחר גיל 50 ותהיה נפוצה יותר בקרב נשים. השכיחות של התופעה היא כ- 3 אחוז מכלל האוכלוסייה כשהסיבה לא תמיד ידועה אך ישנם מספר גורמי סיכון שעשויים להאיץ את הופעתה. 

בספרות הרפואית לא קיים מינוח אחיד שמתייחס לבעיית הכתף הקפואה ובמקומות מסוימים נוהגים לכנות את הבעיה בשמות אחרים כגון דלקת קופסית, כתף קשיחה, קישיון כתף וכולי. עד כה הטיפול שניתן לכל מי שסובל מתסמונת הכתף הקפואה היה בעיקר טיפול שמרני שמבוסס על טיפולי פיזיותרפיה, אולם כיום מוצע טיפול חדשני שמוביל לשיפור ניכר כבר בתום הטיפול הראשון – טיפול בגלי הלם. טיפול בגלי הלם לכתף קפואה למעשה מאפשר פירוק מלא של ההסתיידויות שלוחצות על העצב ועל כלי הדם באזור המפרק, מה שעוזר למטופל לחזור לטווח תנועה מלא. במאמר זה נרחיב אודות הבעיה, על הטיפול המוצע בגלי הלם והיכן ניתן לקבל אותו. 

התסמינים של הבעיה 

הסימפטומים של כתף קפואה הינם כאב, נוקשות והגבלה  תנועתית. השלב הראשון נקרא “שלב הכאב”, שנמשך כ-חצי שנה בממוצע. בשלב זה יופיע כאב הדרגתי בהיעדר נוקשות, שילך ויתגבר ככל שהזמן עובר. הכאב יופיע בעיקר כשיש תנועה בכתף, אך עשוי  להופיע גם כשהמטופל נח או שוכב.   

בשלב השני (“שלב ההקפאה”) הכאב יפחת,  אך יחד עם זאת תורגש נוקשות וירידה מהותית בטווח התנועה של הכתף. שלב זה נמשך כחצי שנה לערך, בעוד הנוקשת המורגשת עשויה להישאר כמה שנים. אצל שלושים עד שישים אחוז מהמטופלים תישאר הגבלה תמידית בתנועה של הכתף.

בשלב השלישי (“שלב ההפשרה”) תפחת הנוקשות וטווח התנועה יגדל. חשוב לציין שחזרה לטווח תנועה שהוא תקין בלי כל טיפול היא כמעט בלתי אפשרית. 

סיבות וגורמי סיכון

המפרקים של הגוף מכוסים בתוך כמוסה, שהם למעשה גידים שעוטפים את עצמות המפרק ומגנים עליו. במצב של כתף קפואה, מתרחש עיבוי של הכמוסה שגורם לתסמינים כמו נוקשות, הגבלה תנועתית  וכאב עז. על אף שהתסמינים יופיעו על רקע הליך דלקתי,  לא יופיעו תאים דלקתיים בכתף, להבדיל במקרה רגיל של דלקת מפרקים.  

במהלך הזמן, עובי הכמוסה יפחת ויורגש שיפור בטווח התנועה. 

גורמי הסיכון העיקריים של תסמונת כתף קפואה הינם:

  • אי תנועה  של מפרק הכתף הינו מצב שמאפיין לרוב התאוששות מניתוחים באזור החזה, משבר או מקרע ביד ושיקום משבץ מוחי שגורם לפגיעה נוירולוגית. 
  • גיל – מעל 50.
  • נשים עשויות לסבול יותר מכתף קפואה.
  • פגיעה או תאונה באזור הכתף.
  • עשויה להתלוות למחלות כמו סוכרת, מחלת לב, בעיה בבלוטת התריס, פרקינסון ועוד.

אבחון ובדיקות

אבחון של כתף קפואה תתבסס לרוב על היסטוריה רפואית של המטפל. 

במקרים רבים, נדרש יהיה מהמטופל לעשות צילום רנטגן של הכתף, בו ניתן יהיה לזהות  הפחתה בנפח של המפרק ופגיעה באזור המעטפת שמכסה את עצם הזרוע. 

מהן ההשפעות הביולוגיות של גלי ההלם?

טיפול בגלי הלם גורם לזעזוע באזור הכואב מה שמעורר חלקים מסוימים בגוף לטפל בדלקת. בנוסף, גלי ההלם ישפיעו על מערכת העצבים וכך גם יפחיתו את הכאב. הטיפול מתבצע באמצעות מכשיר בטיחותי ויעיל שמייצר גלי הלם ממוקדים שניתן לשלוט ולכוון אותם בעוצמה ובעומק בהיעדר הרדמה מקומית. להלן ההשפעות הביולוגיות של גלי הלם – 

  • האצה בחלוקת התאים – טיפול בגלי הלם לכתף קפואה מזרז גירוי מטבולי ויוצר חלוקת תאים מואצת. הטיפול גורם גם לגירוי בייצור אנזים שקרוי cytokines, שהוא מולקולת חלבון שמאיצה את תנועת התאים לאזור החבול ועוזרת בשיקומו.
  • שיפור זרימת הדם  – הריפוי ברקמה הפגועה מתרחש גם בסיוע של זרימת דם תקינה לאזור הכאב ובהזנה של הרקמה. הטיפול בגלי ההלם יצור קרעים זעירים בכלי הדם ויגרום לשחרור כמות ניכרת של חומרים שיסייעו לשקם את הרקמה. כלי הדם החדשים ישפרו את תהליך זרימת הדם ואת כמות החמצן שתגיע ישירות לאזור הפגוע וכך תזדרז ההחלמה של הגיד והעצם.  
  • עצירה של הדלקת הכרונית – דלקת כרונית הינה דלקת שלא מתרפאת ועלולה לגרום נזק לרקמות ולכאבים קשים מנשוא. בדלקת יש תאי דם לבנים שהטיפול בגלי ההלם מדרבן ייצור של חומרים המעודדים תגובה דלקתית כשלאחר מכן אלה גם יסייעו בתהליך הריפוי ושיקום הרקמה.
  • גירוי וייצור חלבון – שיקום בשל פגיעה בגידים, ברצועות ובשרירי השלד, ידרוש כמות רבה של חלבון שמכונה “קולגן”. הטיפול בגלי ההלם יאיץ את ייצור החלבון ויסייע לסיבי הקולגן החדשים להתעצב, להיות צפופים ארוכים ונוקשים.
  • שחרור נקודות הכאב – נק’ הכאב שמכונות גם “קשריות השריר” מאופיינות כגושים נוקשים בסיבי השריר המתוח והן הגורם העיקרי לכאב שמופיע הכתף. הטיפול בגלי ההלם משחרר את סיבי השריר המצמצמים ואת נקודות ההתכווצות.

טיפול בגלי הלם במרפאות הכאב של שר”פ+

מרפאות כאב של שר”פ +   הינן מרפאות פרטיות שמעמידות עבור כל מטופל מנעד שיטות חדשניות ויעילות לטיפול בכאב ובמגוון בעיות אורתופדיות כגון בעיות גב, בלט, פריצת דיסק, מפרק ירך,  דורבן ומפרק טניס (אלבו).           הטיפול בגלי הלם במרפאות, נעשה באמצעות מכשיר 180  Orthowave  אשר הוכח כאפקטיבי לטיפול בכתף קפואה, דורבן ומרפק טניס . טיפול בגלי הלם הקיים במרפאות אחרות, נעשה בדר”כ באמצעות שימוש בטכנולוגיה הדורשת מספר רב של טיפולים ולעיתים אף לאחר 10 טיפולים לא מושגת תוצאה רצויה,  במרכז שר”פ פלוס מטפלים באמצעות מכשיר גלי הלם בטכנולוגיה חדשנית ובמספר טיפולים נמוך, הנעמד בין 3-6 טיפולים! במרווחי טיפול הנעים בין שלושה עד ארבעה שבועות עד להשגת התוצאה הרצויה.  כך שכבר לאחר הטיפול הראשון מרגישים שינוי והפחתה בכאב, המכשור במרפאה כולל  ידית ראש המכוסה ממברנת סיליקון המונחת ישירות על גוף המטופל. ראש המכשיר מאפשר לגלי ההלם להתפזר, ובכך הטיפול בגלי ההלם אינו גורם לכאב, ואינו מצריך הרדמה. הטיפול נמשך כ 20 בתלות בשטח הטיפול. 

היתרונות הבולטים של מרפאת כאב שר”פ + 

אבחון מדויק – המפגש הראשון מטרתו לפני הכל להכיר את המטופל, להבין את הבעיה שלו ולבצע בדיקה גופנית יסודית ומדוקדקת. בסיום המטפל מעניק הסבר ואבחנה ובודק את עמדתו של המטופל בהתאם לאבחנה שהתקבלה.

טכנולוגיה מתקדמת – להבדיל ממכשירים שקיימים בשוק, אצלנו בשר”פ + עושים שימוש במכשור עם טכנולוגיות מתקדמות ובשל כך לא יהיה נדרש בטיפולים רבים כדי להבחין בתוצאות.

מקצועיות מטפלים – המטפלים במרפאה שלנו בעלי ידע רב ומעמיק בכל תחומי הרפואה המודרנית והעדכנית, מה שמאפשר להם להעניק טיפול בתסמונות כאב רבות הקשורות לאברים שונים בגוף והרגש. 

זמינות תורים – במרפאת הכאב פרטית לא תאלצו להמתין לטיפול המיוחל במשך חודשים, אנו מודעים לקושי של המטופלים להתמודד עם כאב ולכן האבחון וסדרת תכנית הטיפולים לא תאחר לבוא.

הקלה כבר בטיפול הראשוני – לאחר הסכמה לגבי התהליך תכנית הטיפול,  המטרה כבר בטיפול הראשוני תהייה להפחית במידי את הכאב שממנו סובל המטופל , אי לכך, מטופלים רבים מעידים כי כבר לאחר הטיפול הראשוני הם חוו הקלה בכאב ממנו סבלו.  

נגישות, יחס ואמפטיה –  הגישה האנושית ואמפטית למטופלים, מצד כל מטפל במרפאה שלנו, היא אבן יסוד בהתנהלות המרפאה מאחר ואנו מאמינים שגישה זו הינה שלב בתהליך הריפוי. 

 

מרפאות הכאב של שר”פ + דואגות להשיב לכל מטופל את איכות החיים שנפגמה לו בשל הכאב באמונה כי כל אחד מסוגל לנצח את הכאב. אנו מזמינים אותך להפסיק לכאוב ולהתחיל לחיות. צוות המטפלים שלנו כאן על מנת לסייע לכם לתת מזור לבעיה בטכניקות מתקדמות וחדשניות וודאי לא פולשניות, ובשיטות שמותאמות לבעיה הספציפית שלך. סובלים מכתף קפואה? מעוניינים לפתור את הבעיה באמצעות טיפול בגלי הלם? אתם מוזמנים ליצור קשר עם מוקד הזימון של מרפאות הכאב במספר – 8622 * ולברר היכן ממוקמת מרפאת הכאב הסמוכה ביותר לביתכם. 

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר