Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה היא פיגמנטציה מלזמה ואיך ניתן להעלים אותה אחת ולתמיד?

תוכן עניינים

רבים מתמודדים עם התופעה של הופעת כתמי פיגמנטציה על גופם בשנות ה-20 המאוחרות ובתחילת שנות ה-30 לחייהם. מדובר בתופעה טבעית שנגרמת ממספר משתנים, ואין ספק שהיא יכולה להיות לא נעימה. לעיתים, אנו חשים צורך להסתיר את כתמי הפיגמנטציה והצורך הזה פוגע בדימוי העצמי ובאיכות החיים שלנו.

אחת הסיבות הנפוצות להופעת הפיגמנטציה על עורן של נשים היא סיבה הורמונלית שנקראת פיגמנטציה מלזמה (melasma).

פיגמנטציה מסוג זה, מופיעה בעקבות חוסר איזון הורמונלי. חוסר איזון כזה יכול להיגרם משלל סיבות החל מבעיות בבלוטת התריס, נטילת גלולות למניעת הריון, עקב טיפולי פוריות וגם לאחר לידות. פיגמנטציה מלזמה מתפרצת בפנים, בעיקר באזורי המצח, צידי הלחיים, מעל השפתיים (באזור השפם) ובסנטר.

במרפאות האסתטיקה של רשת שר”פ + אנו מתמודדות בהצלחה כל יום עם מקרים של פיגמנטציה מלזמה ברמות חומרה שונות ובאזורים שונים בגוף. לקוחות מגיעות לסניפים שלנו בחיפה ובכפר סבא מכל רחבי הארץ (ואפילו מירושלים ואילת) על מנת להעלים מחייהן כתמי פיגמנטציה מלזמה מציקים.

הרופאות המובילות שלנו ישמחו לעזור גם לכן להיפטר מכתמי הפיגמנטציה, בעזרת הציוד המתקדם והחדשני ביותר בשוק, שגולת הכותרת שלו היא מכשיר ה-Fotona Starwalker הייחודי וידית ה-FS20A שמאפשרת לקצר בעד כחצי את משך סדרת הטיפולים.

מה היא פיגמנטציה באופן כללי?

  • כתמי הפיגמנטציה הכהים שמופיעים על גבי העור עשויים מחומר שקיים בתאי הגוף ונקרא מלנין. תפקידו של המלנין הוא להגן על עורנו מפני השמש.
  • כאשר פיזור המלנין בכל שכבות העור השונות הינו אחיד, התוצאה המשתקפת היא גוון עור אחיד. אך כאשר הפיזור הופך ללא אחיד מכל מיני סיבות, במקומות בהם מצטבר החומר בריכוז גבוה יותר יופיעו כתמי הפיגמנטציה.
  • ככל שעור הגוף כהה יותר, המלנין פעיל יותר והסיכוי שיתפתחו כתמים כהים על העור (לא רק בעקבות חשיפה לשמש, אלא גם לאחר פציעה למשל) גדול יותר.
  • קיימים סוגים שונים של פיגמנטציה על העור, ולחלק גדול מהם ישנו קשר לחשיפה לחשיפה לשמש.

סוגי פיגמנטציה שונים

כפי שנאמר, ריכוזים גבוהים של מלנין המפוזרים בשכבות העור באופן לא אחיד, עלולים להופיע ממגוון סיבות וליצור סוגי פיגמנטציה שונים.

  1.  גיל: עם הגיל העור מתכהה ומופר הפיזור האחיד של המלנין בשכבות הגוף השונות. פיגמנטציה כזו מופיעה בידיים ובזרועות ויכולה להתבטא גם בצורה של נמשים ונקודות חן.
  1.  שמש: חשיפה לשמש בגיל צעיר עלולה לעודד פריצה של פיגמנטציה בגיל מאוחר יותר. כתמי שמש יכולים להיראות ככתמים בודדים, או ככתמים שמתפשטים על העור באזורי הפנים, המצח, הצוואר והידיים. אצל גברים ניתן לראות פעמים רבות כתמי פיגמנטציה באזורי התקרחות של הראש. בעבר, המודעות לפגעי השמש הייתה קטנה יותר, וניתן לראות על גופם של אנשים את כתמי השמש שנוצרו עקב חוסר מודעות. באופן כללי, במדינה חמה כמו שלנו ההמלצה היא למרוח בקיץ פעם בשעתיים מקדם הגנה SPF 50.
  1.  פיגמנטציה מלזמה (פיגמנטציה הורמונלית): נגרמת עקב חוסר איזון הורנומלי וכמו שנאמר קודם , ההתפרצות שלה ניכרת בפנים, בעיקר באזורי המצח, צידי הלחיים, מעל השפתיים (באזור השפם) ובסנטר. הכתמים נראים כמו מעין ‘פרחים’ והם מתחילים ככתמים בודדים שנוטים להתפשטות רחבה יותר. 
  1.  פיגמנטציה ב’שפם’, בבית השחי, במפשעות ובברכיים: גם פיגמנטציה באזורים אלו מופיעה עקב טראומה של העור. מריטת שיער בשעווה באזורים אלו היא הגורם מספר אחת לפיגמנטציה בהם. עם זאת, שפשופים שחורים על העור עקב טראומה יכולים להופיע באזורים אלו גם עקב מקורות נוספים שלרוב אינם ידועים.

איך ניתן להעלים פיגמנטציה מלזמה?

באופן כללי, השיטות שיוצגו כאן מאפשרות להעלים את כל סוגי הפיגמנטציה, אך הדגש הוא על פיגמנטציה מלזמה בפנים.

השיטות הקיימות להעלמת כתמי פיגמנטציה מלזמה הן טיפול באמצעות לייזר העור וטיפול באמצעות קרמים.

 בעצם, מטרת הטיפול היא להוציא את המלנין מהגוף או להפסיק את הייצור העודף שלו. פירוק המלנין נעשה על ידי תאים בולעניים בגוף, שבולעים כל עצם זר או ווירוס. לצערנו, ריכוז המלנין בכתמי פיגמנטציה בכלל, ובפיגמנטציה מלזמה בפרט, גדול מידי והתאים הבולעניים לא מצליחים לפרק אותו.

  •  טיפול בקרמים: בטיפול זה בעצם משתמשים במריחת קרמים קוסמטיים שתפקידם לדכא את הייצור העודף של המלנין או לקלף בעדינות את העור באזור בו הופיעו כתמי הפיגמנטציה.

    חשוב לציין כי הטיפול בקרמים אינו מומלץ. החומרים הפעילים בקרמים עשויים לפצל את המלנין ובכך רק להגדיל את כתם הפיגמנטציה. זאת ועוד, הקרמים לא מגיעים לשלל עומקים של שכבות העור ולכן לא מצליחים להשפיע על פירוק המלנין בצורה מיטבית. זאת ועוד, הקילוף שיוצרים הקרמים עלול לגרום לטראומה חיצונית בעור ולא להשפיע כלל על המלנין בשכבות העמוקות שלו.

  •  טיפול בלייזר: טיפול בלייזר מפרק את המלנין ובכך מאפשר לגוף לשטוף אותו במערכת הלימפטית ולפנות אותו באופן טבעי, כפי שהגוף מפנה כל פסולת שבו על ידי הליכה לשירותים. קרני הלייזר יכולות לעבור 40 שכבות עור ובכך לאפשר פירוק של המלנין ברבדים העמוקים ביותר ובשכבות העור השונות.

Fotona Starwalker  – מכשיר הלייזר המושלם לפיגמנטציה מלזמה

 אנו ברשת מרפאות מומחים שר”פ + מציעים טיפולים בלייזר לפיגמנטציה מלזמה, בעזרת מכשיר ה- Fotona Starwalker המתקדם. מדובר במכשיר מייצור סלובני שמתמחה בלייזר. המכשיר מגיע לתדרים ועוצמות שונות על מנת לאפשר עבודה עמוקה בכל שכבות העור, והוא מגיע עם סדרה של ידיות שכל אחת מהן מאפשרת גישה לעומק שונה.

בניגוד לקרמים שמקלפים את העור בצורה בולטת לעין, פעולת המכשיר מגיעה לכל שכבות העור, מפרקת את המלנין ולא משאירה סימנים על העור החיצוני (מעבר לאדמומיות קלה שחולפת לאחר כעשרים דקות). מדובר בתהליך טבעי מאוד, שכן הגוף מפנה בעצמו את הפסולת והמכשיר רק עוזר לפרק את המלנין על מנת שהגוף יוכל לפנות אותו.

חשוב לציין כי פיגמנטציה מלזמה הינה סוג הפיגמנטציה העקשן ביותר, וקשה בהחלט להסיר אותה. עם זאת, פעולת מכשיר ה- Fotona Starwalker מאפשרת חדירות מהירות של הלייזר אל תוך שכבות העור השונות, אשר מרסקות את המלנין. בזכות הכוח הייחודי שלו, מכשיר ה- Fotona Starwalker עזר ללקוחות רבות להיפטר מפיגמנטציה מלזמה עקשנית אחת ולתמיד.

כמה זמן אורך הטיפול במכשיר ה- ?Fotona Starwalker

טיפול לוקח כחצי שעה לכל אזור בו מטפלים. הטיפול מתבצע פעם בשבועיים או שלושה שבועות, על מנת לאפשר לגוף להיפטר בפרק הזמן הזה מהמלנין המיותר בדרכו הטבעית. סדרת טיפולים מכילה בין שישה לשמונה טיפולים. חשוב לציין כי אנו במרפאות האסתטיקה של שר”פ + משתמשים בידית ה-FS20A הייחודית שמאפשרת לקצר בעד כחצי את משך סדרת הטיפולים.

כיצד ניתן לשמור על תוצאות הטיפול?

במקרה של לייזר, לאחר סדרת הטיפולים אין צורך לחזור על הפעולה. עם זאת, על מנת לשמור על העור ולמנוע הישנות מקרים של פיגמנטציה בעתיד, יש להימנע ככל הניתן מחשיפה לשמש, ואם כן נחשפים לשמש יש למרוח מקדם הגנה 50 .SPF

מדוע כדאי לבחור דווקא במרפאות האסתטיקה של שר”פ +?

חשוב לציין כי הטיפול בלייזר במרפאות שר”פ + מתבצע אך ורק על ידי רופאות מומחיות ולא מתבצע על ידי קוסמטיקאית או טכנאית. כפי שכבר נאמר, בניגוד לטיפול בקרם, הטיפול בלייזר מאפשר המשך התנהלות רגילה ולא מקלף את העור. לא נוצרים פצעים או שלפוחיות בעקבות הטיפול ואין צורך להשתמש במייק אפ על מנת לכסות קילופים או פצעים כמו שקורה לעיתים אחרי טיפול בקרמים.

זאת ועוד, לטיפול בפיגמנטציה באמצעות לייזר יש גם “תופעות לוואי” חיוביות. הטיפול בלייזר מצמצם חטטים של אקנה ונקבוביות בפנים. הוא משכפל את סיבי האלסטין שאחראים על גמישות הפנים ואת סיבי הקולגן שאחראים על מיצוק ומילוי ובכך מעניק לעור הפנים מראה מתוח, מוצק וצעיר יותר ממה שהיה לו לפני הטיפול.

במרפאות האסתטיקה של שר”פ + נפתח לכל לקוחה תיק אישי ומתבצע תיעוד של תהליך הטיפול על ידי צילום לאחר כל טיפול בסדרה. הלקוחה שותפה מלאה לתהליך ויכולה לצפות בתהליך שעברה. המרפאות מציעות מועדון הטבות ואפשרות לשלב את טיפולי הפיגמנטציה עם טיפולים נוספים, לפי הצורך.

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר