Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בכאבים נוירופתיים

תוכן עניינים

כולנו חווינו לפחות פעם אחת תחושת כאב באיבר מסוים או ברקמה העור. כאב רגיל יופיע בדרך כלל אחרי מכה או נפילה. הסוג השני של כאב הינו כאב עצבי שמכונה גם כאב נוירפטי, שמופיע בשל פגיעה במערכת העצבים. כאב נוירופטי יכול לגרום לכאב כרוני והסיבות להופעתו הינן רבות. ההבדל בין כאב נוירופטי לכאב רגיל הוא בכך שהוא עשוי להופיע גם זמן רב לאחר הפגיעה העצבית. כל מטופל ירגיש את הכאב העצבי באופן שונה, ישנם מטופלים שירגישו את הכאב באופן מתמשך ואחרים בצורה של כאב שהוא בא ונעלם. כאב עיצבי מתואר לרוב ככאב חד ופתאומי שיכול להופיע גם כמו צריבה או תחושת שריפה כשהוא מלווה בדגדוג. כאבים נוירופתיים ברגליים ובידיים הינם שכיחים בקרב אנשים רבים שסובלים גם ממחלות רקע. אז מה זה כאב נוירופטי, כיצד מאבחנים אותו ו – איך להקל על כאב נוירופטי על ידי טיפול טבעי – כל התשובות במאמר זה.


מה זה כאב נוירופטי? 

כל כאב שאנו חשים, בין אם הוא נובע מפגיעה ברגל או בין אם הסיבה לכך היא נפילה או פציעה, הכאב יעבור באברים השונים על ידי מערכת העצבים. הגורם שהופך את הכאב העצבי לכאב שהוא שונה ומבדיל אותו מכאב רגיל הינו, שהפגיעה הראשונית תתמקד בעצב עצמו, פגיעה שתגרום לסט שלם של מאפיינים שעושים את כל ההבדל בין כאב נוירופטי לבין כאב רגיל. גורמים שונים אלה יבואו גם לידי ביטוי בצורה שבו יתאר החולה את הכאב, בזמן שהוא משווה אותו לכאב רגיל. 

מהם הגורמים לכאב עצבי?

הסיבות לכאב עצבי הינם רבים, אולם הסיבה העיקרית ואולי הנפוצה ביותר תהייה על רקע סוכרתי. במקרה של נוירופטיה סוכרתית – הכאב נגרם בשל רמות סוכר גבוהות בדם, שפוגעות במערכת העצבים ההיקפית. הכאב יתחיל לרוב בכאב נוירופטי ברגל ויתחיל לטפס אל כיוון השוק, כשבמקרים רבים הכאב עשוי לעבור לכפות הידיים. גם מחלות אונקולוגיות יכולות להוות סיבה לכאב עצבי, ביחוד בשל לחץ שהגרורות יכולות להפעיל על העצב, או בגלל חדירה של תא גרורתי לתוך העצב. כמו כן, גם טיפולי כימותרפיה והקרנות  עלולים לגרום לכאב עצבי. מחלה זיהומית כמו שלבקת חוגרת, גם תהווה סיבה לכאב זה כשהיא גורמת  לפגיעה עצבית. גם במקרים של קטיעות איברים יש סיכוי להיווצרות כאב נוירופטי. 

כיצד נאבחן שאכן מדובר בכאב עצבי?

אבחון כאב נוירופטי יתבסס ברובו על אבחון קליני של האדם שסובל מהכאב, אולם אפשר יהיה לאבחן אותו לפי מספר פעולות כמו – בדיקת הולכה עצבית, בדיקת MRI וכולי, אולם בסופו של דבר, הבדיקה הקלינית שתבוצע ע”י הרופא מול החולה, תהייה המשמעותית והמדויקת ביותר. 

התסמינים של כאב נוירופטי הינם תחושה של דקירה ברגל או בידיים, תחושת נימול (שכיח בכפות רגליים), תחושה של עקצוצים או דגדוג, סיכות, תחושה של דקירות, תחושת בערה או צריבה באזורים מסוימים, תחושה של קור, תחושה של זרם חשמלי או מכת חשמל וכו’.

איך להקל על כאב נוירופטי באמצעות טיפול שאינו תרופתי?

לכאב עצבי קיים טיפול תרופתי על בסיס יומיומי, מה שלא תמיד מיטיב עם החולה. לשמחתנו, ניתן כיום למצוא טיפולים חלופיים שמסייעים במקרים של כאב עצבי ומאפשרים להתמודד ביעילות עם הכאב. אחד מדרכי הטיפול הטבעיים הינו אוסטאפתיה שמטרתה לתת מענה לבעיות שלד, שרירים וגידים, דהינו – כאבים אורתופדיים בעיקר.. ישנו גם טיפול שמתבצע על ידי פולסים אלקטרו מגנטיים שנשלחים למקום הכאב, בצורה שהטיפול חוסם את ההולכה העצבית שמגיעה למוח. כמו כן, גם הרפואה הסינית עושה שימוש במגוון כלים וטכניקות להקלת הכאב על ידי דיקור סיני – טיפול יעיל שמסייע בשיקום המערכת העצבית והקלת התסמינים. השיטה מתבססת על כך שהקרקפת היא המרכז שיש לו השפעה על אזורים עצביים שונים בגוף ובאמצעות הדיקור המטופל יחוש בהקלה מיידית באזור העצבי. גם טיפולים שונים באמצעות מגע יכולים להשפיע על מערכות השרירים והעצבים בגוף ולעזור באיזון של הגוף והנפש ולהוריד משמעותית את רמת הכאב. 

מרפאות שר”פ + מעניקים מענה לכאב עיצבי

רשת מרפאות מומחים שר׳׳פ + מספקות מגוון דרכי טיפול טבעיים וטכניקות חדשניות שיכולות לחסוך מכל מטופל להגיע לידי טיפול כירורגי או נטילת תרופות כדרך קבע ולטפל בכאב בצורה אפקטיבית בליווי מקצועי שמוביל להצלחה ושיפור משמעותי בכאב. חלק משיטות הטיפול שמרפאת שר”פ + מציעה הינן פיזיותרפיה שיקומית, אוסטאופתיה, דיקור, טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, טיפול בגלי הלם וכולי. מרפאות שר”פ + הינן פרטיות והן מבינות את החשיבות בזמינות התורים, ביחס מקצועי ואדיב לכל מטופל, מה שניתן יהיה להרגיש כבר בשיחה הראשונה עם צוות המרפאה.

מדוע חשוב להגיע למרפאת כאב פרטית ולטפל בכאב הנוירופטי?

חולים שסובלים מכאב נוירפטי עוברים תקופות קשות ולצד ההגבלה הפיזית הם עשויים גם לחוות תחושות כמו דיכאון, חרדה, סטרס, התקפי זעם ועייפות. יתרה מכך, התחושות הללו יכולות גם להעצים את הייצור של החומר שמגביר את הכאב וכך הם עלולים אף לסבול מכאב עז יותר, מה שיגרום לפגיעה קשה באיכות חייהם, טווחי התנועה ובכל התפקוד היומיומי שלהם. בנוסף, ידוע כי כאב כרוני עלול לפגוע גם במערכת החיסונית.

שאלות ותשובות

  •  מי יכול לאבחן כאב נוירופטי?

כאב נוירופטי יכול לאבחן בדרך כלל רופא משפחה, רופא במרפאת כאב, נוירולוג, אונקולוג, אורתופד ורופאים מרדימים. במרפאת כאב יאובחן המטופל על ידי שאלון אישי ובדיקה פיזית.

  • אילו פעולות יש לעשות לאבחון כאב נוירופטי?

את הכאב הנוירופטי אפשר יהיה לאבחן על ידי שאלון וגם באמצעות בדיקה פיזית שתכלול מגע על העור, בדיקה של טמפ’ הגוף וכו’. כמו כן, ניתן להסתייע בבדיקת הולכה עצבית. 

  • מדוע צריך להבדיל בין כאב נוירופטי לכאב אחר?

כאב נוירופטי הוא כאב שלא נעלם בזמן קצר, אלא נשאר לזמן רב ומתמשך ולפעמים לכל החיים, לא כמו כאב רגיל שנעלם תוך כמה ימים או חודשים. היום מוצע לכל אדם שסובל מכאב כלשהו משככי כאבים, אך אלו כאמור מטפלים בסימפטומים ולא בגורם עצמו.  מטופל  שלא יקבל טיפול שמותאם לכאב נוירופטי יכול שלא לחוש הקלה בעוצמה של הכאב וכמו כן הוא עלול לסבול מתופעות לוואי כתוצאה מהטיפול שקיבל.

  • מה ההשלכות של הכאב הנוירופטי ביומיום?

כאב נוירופטי עשוי לפגוע באיכות חייו של האדם עד כדי מצב של דכאון קליני. שכן, כל מי שסובל מכאב נוירופטי יחווה פגיעה באיכות החיים שתבוא לידי ביטוי בהפרעות שינה,  תשישות ועייפות כרונית וגם קושי להתרכז לאורך זמן. בשל הכאב הכרוני יפגע גם תפקודו היומיומי בתוך הבית ובמסגרת העבודה והאדם עלול לחוות קושי בביצוע פעולות הכי פשוטות שתהיינה כרוכות בתזוזה של האיברים השונים. כידוע, לקשיים פיזיים ולכאב שהוא בלתי פוסק מתלווים גם תחושות מצוקה, תסכול, וחוסר אונים שכל אלה יחד יכולים להוביל לדיכאון.

סובל מכאב נוירופטי? מרפאות הכאב של שר”פ + משיבות לכל מטופל את איכות החיים שנפגמה לו בשל הכאב. אנו מזמינים אותך לשים קץ לכאב ולקבל מענה הולם אחת ולתמיד באמצעות שיטות טיפול חלופיות ומתקדמות.  צוות המטפלים המוכשר במרפאה ידע להתאים את השיטה הטבעית ביותר שתתאים למקרה הספציפי שלך. מוזמנים ליצור קשר עם מרפאות הכאב של שר”פ+ ולהגיע לאבחון וליעוץ ללא עלות 8622*

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר