Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בפצעים קשים במרכז

תוכן עניינים

מטופלים אשר סובלים מבעיה של פצעים קשים הם לעיתים חסרי אונים. במרפאות הרגילות הם נדרשים לבצע חבישות ופעולות שונות בעצמם וזו משימה לא פשוטה ולא מעשית עבורם. לכן הם מחפשים קליניקה מקצועית במרכז אשר הם יוכלו בה פתרון מקצועי לנושא הטיפול בפצעים הללו

הפצעים שמאפיינים בדרך כלל את חולי הסוכרת

כדי לקבל טיפול בפצעים קשים שהוא ממוקד לבעיה הספציפית של כל חולה, על פי מצבו הנוכחי של הפצע ולאופן שיש לטפל בו, כדאי להגיע למרפאה שלנו במרכז.

התהליך המקצועי מתחיל ברישום מסודר ומדויק במזכירות הקליניקה. לאחר מכן מתנהלת פגישה אישית עם רופא מומחה בתחום פצעי לחץ. במהלך הפגישה הרופא בוחן באופן מוקפד את מצבו של הפצע, אם מדובר בפצע אשר קרה לפני ימים בודדים, או לחלופין מדובר בפצע שכבר קיים כחודשיים אך לא טופל עקב סיבות שונות.

בנוסף לכך, הרופא מקבל את מלוא המידע על מצבו הרפואי של החולה, מאילו בעיות רפואיות הוא סובל כמו לדוגמה סוכרת, לחץ דם, בעיה אונקולוגית שקיימת כעת או הייתה בעבר ועוד. כאשר הרופא המומחה בוחן את כל המעטפת, הוא מקבל החלטות על הטיפול שיהיה הנכון ביותר למטופל זה כדי לסייע לו להיחלץ ממצב לא נעים זה.

צוות המטפלים במרפאה מבצע את ההנחיות הרלוונטיות, כדי לסייע בתהליך ההחלמה של פצעים קשיי ריפוי. הטיפול כולל מריחה של משחות מיוחדות וייעודיות בעלות תוצאות אפקטיביות וחבישות בדרך ייחודית שתסייע להליך הריפוי של פצעים ברגליים שלא עוברים.

חשיבה מקצועית בנושא פצעי לחץ

פצעי לחץ הם פצעים מורכבים ורק רופא מומחה יכול להעניק לכל לקוח את הטיפול הרוחבי בנושא זה. רופא מומחה לפצעי לחץ מודע לכך שמדובר בתהליך איטי שיש לטפל בו צעד אחר צעד בסדר ספציפי התואם את נראותו של הפצע, אם קיים נמק, טיפולים קודמים שבוצעו והחשיבה על האפקטיביות המקסימלית של הטיפולים העתידיים.

הוא גם מעביר הסבר מפורט למטופל כדי ליידע אותו מהו מצבו המדויק, אילו טיפולים יבוצעו ומה סיכויי ההחלמה.

רופא מומחה לפצעי לחץ זה מביא בחשבון שיקולים רפואיים אשר קשורים לתיקו הרפואי של החולה, כיוון שלבעיות השונות שמהן הוא סובל עלולות להיות השפעות מהותיות על קצב ההטבה של הפצע ושיפור תחושת הריפוי וזמן ההחלמה.

היווצרותם של פצעים קשים ברגליים

היווצרותם של פצעים קשיי ריפוי נוצרת עקב כמה סיבות אפשריות:

  • חולי סוכרת אשר רמת הסוכר בדם שלהם אינה מאוזנת.
  •  חולים אשר סובלים מסתימות בכלי הדם שלהם, בדרך כלל באזור הרגליים.
  •  איבוד תחושה בחלק מהעצבים של הרגליים.

מכלול הקשיים הללו יוצרים מצב שבו החולים אינם חשים כלל כי יש להם פצע באחת הרגליים או בשתיהן ולכן הם גם לא מטפלים בכך. אחרים חושבים שהפצעים ייעלמו מאליהם, אך לאור ההזנחה וחוסר המודעות, תהליך טיפול בפצעים קשיי ריפוי וגם ההחלמה הוא ארוך מאד.

אם אדם נורמטיבי אם היה סובל מפצעים זהים, הם היו נעלמים תוך פרק זמן קצר אך מכיוון שמדובר בחולי סוכרת התהליך הוא איטי ביותר, רואים שיפורים מינוריים ויש צורך בסבלנות רבה עד שרואים שיפור מהותי בנראותם.

הדבר החשוב ביותר הוא להגיע למרפאה פעם או פעמיים בשבוע וזאת על פי ההנחיות של מנהל המחלקה ולקבל שירות מיומן ברמה גבוהה.

סוגי הפצעים המופיעים על רגלי המטופל מעת לעת

פצעים קשיי ריפוי נובעים בעיקר ממחלת הסוכרת, אך לא אחת יש גם כמה סיבות נוספות כמו לדוגמה:

  •  סתימה של עורקים בלבד.
  •  טיפול לא נכון בפצעים הקיימים עקב חוסר יש ידע ושל ניסיון.
  •  טראומה.
  •  פצעים בשל מחלת הסרטן.
  •  מחלת וורידים אשר בעקבותיה נוצרים פצעים בחלק הפנימי של כף הרגל.
  • זיהומים שההשלכות שלהם הם פצעי לחץ.

טיפול בנושא הסתימות בכלי הדם ברגליים

אם קיימת השערה שקיימות סתימות בכלי הדם ברגליים, מבצעים בדיקה על ידי רופא כלי דם שמאבחן באמצעות דופלר עורקים אם יש סתימות מתחת לברך או שאין סתימות כלל. מעבר לכך הוא בודק אם קיימת פגיעה עצבית באמצעות בדיקת EMG וגם בדיקה של ההולכת העצבית בתוך החלק הפנימי של הרגל.

נושאים נוספים הקשורים למחלת הסוכרת

מחלת הסוכרת היא מחלה מורכבת ומסובכת ולכן יש לה השלכות רבות על החולה. מעבר לנושא פצעים קשיי ריפוי והטיפול המדוד בהם, אנו מציעים לחולי הסוכרת להקפיד על התזונה היום יומית אשר מותאמת למצבם על פי ההנחיות של התזונאי. בנוסף לכך מומלץ לשמור על רמה נכונה של לחץ הדם.

 אם בעקבות הסוכרת נוצרת פטרת בציפורניים חשוב לטפל בכך באמצעות טיפול של רופא עור שכולל משחות שונות ובמקביל לכך ביצוע הטיפול הנדרש על ידי פעולת פדיקור.

שאלות ותשובות

בתהליך הארוך של ההחלמה איך אדע שאכן יש שיפור במצב של הפצעים הקשים ברגל?

השינויים הם איטיים מאד ולכן לעיתים קשה לראות אותם, אך בכל הגעה לרופא הוא בודק את הנושא באופן מקצועי ומעמיק ומעדכן את המטופל בהתקדמות שנראית מהטיפול האחרון או בכל מה שהשתנה בשבוע האחרון.

האם יש דרכים למניעת הופעתם של פצעי הלחץ?

כיוון שברוב המקרים מדובר בחולי סוכרת, חשוב לאכול באופן מאוזן ועל פי ההוראות המדויקות של הדיאטנית. בדרך זו יש סיכוי שהסוכר בדם יהיה מאוזן במרבית הזמן וכך הסיכויים לפצעים ייחלשו. אך אין זה אומר שהם לא יופיעו כלל.

האם טיפול לא נכון שקיבלתי במקום אחר, עלול לגרום נזקים לטווח הארוך?

מדובר בנושא אינדיבידואלי שיש לבדוק אותו. מנהל המחלקה שהוא רופא מומחה בתחום פצעים קשיי ריפוי יבחן זאת לעומק ויוכל לתת לך את מלוא התשובות המקצועיות.

האם פגיעה עצבית היא דבר שאפשר לרפא?

הרופא המטפל בתחום זה, הוא זה שיוכל לתת לך את מלוא המידע וזאת על פי התוצאות של הצילומים.

אנחנו מודעים לכך שהפצעים קשיי הריפוי הם לעיתים קשים מנשוא. לכן אתם מוזמנים להגיע אל המרפאה שלנו במרכז וליהנות מטיפול מקצועי ביותר, תוך שיתוף פעולה מיומן של רופא מומחה בעל ידע וניסיון רב שנים, יחד עם צוות מטפלים בעל רזומה עשיר.

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר