Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בפצעי סוכרת ואיך להימנע מכריתה

תוכן עניינים

מחלת הסוכרת היא מחלה קשה שמכתיבה חיים לא קלים עבור מי שסובל ממנה. כל חולה אמור לבדוק כמה פעמים ביום את רמת הסוכר שלו ולעיתים גם לפעול בהתאם לתוצאה. 

פצעים של חולי סוכרת 

בנוסף לכך מתפתחים אצל החולים פצעים שקשה מאד לרפא אותם עקב הגורמים שהובילו להופעתם כמו כמות קטנה מדי של חמצן וזרימה איטית של הדם. במרפאות הציבוריות שפועלות על פי הרפואה המערבית, מסייעים לחולים הללו באמצעות חבישות מיוחדות וטיפול באמצעות גז אוזון, אך לא תמיד זה מספיק לריפוי הפצע.

הרופאים בקופת חולים אשר עוקבים אחר החולים הללו רואים לא אחת שלמורת הטיפולים הללו נוצרו נמקים והפצעים לא הגלידו ולכן אין ברירה אלא לקטוע את אחת מאצבעות הרגליים, במקום בו יש נמק או לעיתים אם יש כמה מקומות בעייתיים בכף הרגל, אין ברירה אלא לכרות את כל כף הרגל.

הניתוחים לקטיעה ולכריתה 

אף אחד לא רוצה להגיע למצבים הללו של קטיעה וכריתה של כף רגל סוכרתית ולכן החולים עושים כל שניתן, כדי להימנע מכך. עצם העובדה שלאור ההשלכות של פצעי סוכרת יהיה עליהם להיכנס לחדר ניתוח ולכרות את אחד מהאיברים הכול כך חיוניים, מכניסה אותם למרה שחורה והם אובדי עצות.

הטיפול החדשני במרפאה שלנו 

אחת האופציות להצלתו של המטופל מהמצב שאליו הוא נקלע, הוא להגיע למרפאת המומחים שלנו בפתח תקווה באר שבע ובחיפה שהמנהל הרפואי שלהן הוא ד”ר שוורץ שהוא מומחה בין לאומי בתחום כלי דם יסייע לו במצב אקוטי זה. על פי תפיסת העולם החדשנית  של ד”ר שוורץ שגובשה לאחר שהוא בחן הרבה מאד שיטות טיפול בארץ ובעולם והיה שותף במחקרים בתחום האפידמיולוגיה, כדי לתהות על הסיבות לתופעות השונות של מחלה זו. על פי קו חשיבה זה לכל מטפל יש לבחור את תוואי הדרך המתאים לו עבור טיפול בכף רגל סוכרתית, מתוך כמה שיטות טיפוליות מתקדמות וחדשניות אשר מבוצעות במרפאה.

תחילת הדרך היא בביצוע אבחון מדוקדק ביותר בהתאם לנראותן של הרגליים וההיסטוריה הרפואית של המטופל. בהתאם לכך מתואם לכל חולה תוכנית טיפולים ספציפית שהיא שלו בלבד, ללא קשר לטיפולים שמקבלים מטופלים אחרים.

המכשור החדשני במרפאת טיפול בפצעי סוכרת 

הטיפול בחולים מתבצע תוך שימוש בכמה שיטות טיפול ובאמצעות מכשור ייעודי. ד”ר שוורץ רושם באופן מדויק כמה טיפולים על המטופל לקבל בכל אחת מהקטגוריות, באיזו תדירות ומה קודם למה. צוות האחיות והמטפלים המנוסים, מבצע צעד אחר צעד את הטיפולים הנדרשים על פי ההנחיות. בכל הגעה של המטופל למרפאה מבצעים שלב אחד או כמה שלבים, על פי ההוראות עד שמסיימים את מלוא הטיפולים.

ד”ר שוורץ עוקב מקרוב אחר השינויים אצל כל אדם שמגיע לטיפולים השוטפים, אם יש שיפור, או אם חלו שינויים כלשהם שמצריכים לשנות את תוכנית הטיפולים לאור היעילות של מכשור מסוים.

טיפול מניעתי לחולי סוכרת 

חלק מהותי במהלך הטיפולים הוא טיפול מניעתי לחולי סוכרת וזאת כדי למנוע את יציאת הפצע הבא. אם בכף הרגל יהיה די חמצן וכלי הדם יפעלו כיאות, הסיכוי לזיהום יפחת וכך קיים סיכוי שלא יופיעו שוב פצעים מזוהמים שקשה מאד לרפא אותם. בדרך זו מרחיקים את הסיכון שבעתיד יהיה צורך לבצע קטיעה של האצבעות, או כריתה של כף הרגל. 

טיפול מניעתי:

* החלפת נעליים מעת לעת.

* לבדוק לעיתים תכופות את מצבן של הרגליים, אם קיימות בהן דימומים, שריטות, שלפוחיות, חתכים וכו’.

* יש לבצע פדיקור רפואי לטיפול בנושא יבלות וציפורניים אצל איש מקצוע שהוא מומחה בפצעי סוכרת. 

* לרחוץ את הרגליים לפחות פעמיים ביום במים פושרים, לנגב היטב בכל שטח כף הרגל וגם בין האצבעות. למרוח קרם לחות בכל הרגל.

* לא להעמיס משקל כבד על הרגליים.

טיפול בפועל בפצעים סוכרתיים 

קיימות כמה שיטות שהוכיחו את עצמן בשנים האחרונות כשיטות יעילות מאד בטיפול בפצעים סוכרתיים הכוללים כמה פעולות או חלק מהן: 

  1. מתן נוזל אנטיביוטי בעירוי לווריד כדי לזרז ככל האפשר את החלמת הפצע ונטרול כל האזורים המזוהמים.
  2. חבישה של הרגלים בשיטות הוליסטיות, אשר דוגלות בתהליך של הטריות ומריחת משחות אפקטיביות בכמה רבדים של העור, שיסייעו למטופל.
  3. טיפול למניעת כאבים וריפוי הפצעים הכרוניים באמצעות מכשיר אולטרה סאונד מתקדם שמסייע לפתור בעיות נטורופתיות.
  4. טיפול של גז אוזון אשר מרפא את המקום, כיוון שהוא מבצע חיסול ממוקד של כל החיידקים הקיימים בפצע המזוהם. פעולה נוספת שמבצע האוזון הוא חילוף חומרים וחידוש של התאים ושל זרימת דם תקינה.
  5. לימפה פרס הוא מכשיר שמלבישים על הרגלים. הפעולה הפנימית שמתבצעת היא עיסוי וניקוז של נוזלי לימפה שהצטברו ברגל ואינם מוצאים דרך לצאת ממנה. בדרך זו מפחיתים באופן משמעותי את הבצקות ואת הנוזלים הלימפתיים, מגבירים את המעבר החופשי של הדם בכלי הדם ומקלים מאד על התנועתיות של המטופל.
  6. אלקטרוטרפיה – מכשיר חדשני לשימוש ביתי, אשר מסוגל לזהות את מיקומו המדויק של הפצע הסוכרתי.
  7. טיפול ביולוגי חדשני – לקיחת דגימת דם של המטופל וביצוע טיפול מתקדם וייחודי אשר מסייע לריפויו של הפצע.
  8. שירותים משלימים – ביצוע של טיפולים אשר נחוצים למי שסובל מפצעי סוכרת כמו פדיקור רפואי, מדרסים מותאמים למניעת פצעים, עיסוי לימפטי, תוספי מזון, דיאטנית קלינית.

שאלות ותשובות 

ביצעתי דרך קופת חולים כל טיפול אפשרי ועדיין יש לי פצעים קשיי ריפוי. איך תוכלו לסייע לי?

השלב הראשון של הטיפול במרפאה המקצועית שלנו שמנוהלת על ידי ד"ר שוורץ שהוא מומחה בין לאומי בתחום כלי דם, הוא אבחון מעמיק שלו. לאחר מכן תקבלו תוכנית טיפולים שמשולבים בה מכשירים ייעודיים ושיטות מתקדמות שתוכלו לבצע אותם רק אצלינו. 

היכן ממוקמות המרפאות שלכם ומהו פרק זמן ההמתנה? מבחינתי הזמן הוא אקוטי כיוון שאני מועמדת לכריתת כף הרגל.

יש לנו שלושה סניפים, באר שבע, פתח תקווה וחיפה. תוכלי להגיע לכל אחד מהסניפים הללו על פי הקרבה לביתך. התורים אצלנו הם בזמינות גבוהה, השאירי כאן את הפרטים שלך ונשוחח אתך בהקדם, או תתקשרי בבקשה למרפאה. 

מה ההבדל בין הטיפולים שלכם לטיפולים במערך הבריאות הציבורי?

במערך הציבורי הטיפול בפצעים קשיי ריפוי מתמקד בשתי טכניקות. האחת היא טיפול באמצעות גז אוזון והשנייה היא שיטות חבישה שונות. לעומת זאת אצלנו יש שימוש בטכניקות מתקדמות יותר בכל תחום, כולל בתחום החבישה. בנוסף לכך אנו משתמשים בכמה סוגי מכשירים שלא קיימים בקופת חולים. 

לאחר טיפולים רבים שביצעתי במערך הציבורי, אני כבר מיואשת ולא מאמינה שיהיה שינוי מהותי. מחוסר ברירה כנראה אגיע לשלב של קטיעה או כריתה.

הגישה שלך אינה נכונה כיוון שיש עובדות שהטיפולים החדשניים שלנו עובדים ויוצרים מהפך. אנחנו ממליצים לך לתאם תור, להגיע למרפאת המומחים ולתת הזדמנות לטיפולים שלנו שיוצרים שינוי חד עבור חולים רבים. תמיד אפשר לכרות את כף הרגל, אך האפשרות להציל אותה היא כאן ועכשיו וזו טעות לא לתת לכך הזדמנות. 

כמה זמן אורכים הטיפולים?

אין קו אחיד לכל המטופלים, כל אחד מהם על פי מצבו מקבל תוכנית טיפולים ובהתאם לכך מגיע למרפאה על פי התורים שהוא קיבל. כמות הטיפולים נקבעת מראש.

במידת הצורך מבצעים שינויים לכאן ולכאן במהלך הביקורים במרפאה. ד"ר שוורץ מבצע ביקורת תכופה אצל המטופלים שמגיעים למרפאה כדי לוודא שתוכנית הטיפולים שנקבעה היא אכן התוכנית הנכונה. אם הוא מבין שיש לבצע שינוי כמו תוספת טיפולים באמצעות מכשור מסוים לאור האפקטיביות החיובית שלו על החולה, הוא מוסיף כמה טיפולים נוספים. 

עם עובדות בשטח לא מתווכחים כשיש תוצאות חיוביות זה נפלא! אם גם אתם רוצים לחוש במהפך בזכות הטיפולים יוצאי הדופן במרפאת המומחים שלנו, השאירו כאן את הפרטים שלנו ונציג שלנו ישוחח אתכם בהקדם ויסביר לכם איך אפשר להציל את הרגל שלכם ממצבים של קטיעה וכריתה באמצעות שיטות חדשניות. 

הדרך לטיפול בפצעי סוכרת מתחילה כאן! חייגו למענה מיידי בטלפון  0336 – 391 – 072

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר