Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בכאב ובפציעות ספורט – כיצד התהליך מתבצע?

תוכן עניינים

פעילות ספורטיבית אמיתית היא עסקת חבילה – יש בה את כל ההנאה והיתרונות שבפעילות עצמה, אבל יש בה גם את הפגיעות שבאה לידי ביטוי במגוון רחב מאוד של פציעות. כשזה קורה שווה להכיר טיפול אפקטיבי וותיק מאוד בעולם, הטיפול  האוסטאופתי.

ממה, בעצם נפגעים?

גורמי הסיכון נחלקים לשלושה סוגים עיקריים: פציעות אשר קשורות לספורטאי עצמו ולעבר הרפואי שלו, ציוד הספורט בו נעשה שימוש ואופי ענף הספורט. ברגע שנקבע מתווה לאימון כל סטיה לא מתוכננת ממנו עלולה ליצור נזק. שיפור במדדים חייב להיעשות בקצב מסוים ומדויק שנקבע מראש. עליה בעצימות האימון, בין אם היא מתוכננת ובין אם לא – עשויה להזיק, וכן שינויים בגורם הסביבתי – למשל אם אצן משנה משטח אימון (מסלול חולי או כביש).

איפה כואב לך?

כדי לעלות בחזרה על המגרש מהר נדרש הטיפול הנכון  בעיקר כדי לא ליצור נזקים מצטברים. הפציעות השכיחות הן, על פי רוב: פריקות שונות, שברים ונקעים הנובעים ממאמץ, דלקות בשרירים / בגידים וברצועות, כמו בכתף, מרפק טניס, פגיעה בברכיים ועוד.

רפואת ההנדסה של הגוף

אחד הטיפולים הפיזיים המוכרים בתחום הטיפול בפציעות ספורט הינו הטיפול בפיזיותרפיה על שלל הטכניקות שלו.  הוא טוב והוא יעיל ונשען על אבחנות שונות. עם זאת, לא פעם מדובר בתהליכים ארוכים וגם אותם ניתן לקצר. על פי ד”ר יאן מזרחי, בוגר לימודי רפואה בפריז ובעל ניסיון של עשור בתחום, אשר התמחה, בין השאר בפציעות ספורט שונות ובנפגעי תאונות. האוסטאופתיה היא התשובה המוצלחת מאוד לטיפול פיזי יעיל מאוד ובמספר קצר מאוד של טיפולים השינוי עצום. נקודת הפתיחה של הטיפול האוסטאופתי היא בדיקה ידנית של הגוף וכוללת בדיקה מקיפה של השלד, תנועתיות וזיהוי מפרקים לא מאוזנים וכתוצאה מכך מפריעים לפעילות העצבית או לאספקת הדם באזור. בנוסף לאבחון נבדקות גם בדיקות דם, צילומי רנטגן ועוד כדי להגיע למסקנה ומשם להחליט על המשך הטיפול.

מהות הטיפול – זיהוי הבעיה

מטרת העל של הטיפול האוסטאופתי הינה זיהוי הבעיה וטיפול בה, במקור. זיהוי המהות יפתור מאליהם את כל הסימפטומים אשר חש המטופל וזאת לאחר מספר טיפולים. לעיתים מדובר בשילוב של מספר טכניקות אשר מרחיקות מהמטופל את הצורך בשימוש בתרופות או באופציה ניתוחית.

הפחתת הכאב באמצעות מניפולציה

‘לאחר זיהוי מקור הבעיה מתחילה עבודת האוסטאופת בפועל לצורך הפחתת הכאב. הסוד הוא בטכניקות השונות אשר מסוגלות למקד את הטיפול בבעיה ספציפית מאוד אותה חושף כבר בשלב האבחון ד”ר מזרחי. לדבריו, נדרשת מיומנות ברמה גבוהה כדי לדעת להפעיל את המניפולציות הנכונות על השלד של הגוף והכל באמצעות עבודת ידיים בלבד. הטיפול מתפרש, בהתאמה, גם על הרקמות העמוקות של הגוף באמצעות עיסוי.

סדרת טיפולים במקום ניתוח

איציק בן 53, חובב פעילות ספורט, החל מריצות, גלישה ושחיה. החל לסבול מכאבים עזים בברך שמאל וחוסר יכולת לכופף אותה. מהר מאוד גם ברך ימין הושפעה מכך.  
אורתופד מומחה קבע לאחר ביצוע MRI כי מדובר בחתכים במיניסקוס, והמליץ על ניתוח כירורגי שדרש שיקום של שנה. איציק חיפש פתרון אחר והגיע לשר”פ פלוס. לאחר אבחון הבעיה על ידי ד”ר מזרחי, עבר איציק סדרת טיפולי אוסטאופתיה בטכניקות שונות, לאחר חודש וחצי ושיפור משמעותי, חזר בהדרגה להתאמן. מנקודה זו המשיך בתרגילי בית ובטיפולי שימור אצל ד”ר מזרחי. היום נהנה איציק מפעילות ספורטיבית מלאה אליה היה רגיל לפני המשבר.

לפרטים נוספים חייגו 8440* שלוחה 3

 

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר