Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הורדת בצקות ברגליים – שמים סוף לבצקות ברגליים

תוכן עניינים

אנשים רבים סובלים בכל שנה מבצקות ברגליים שמקשות עליהם לבצע פעולות יומיומיות שגרתיות כמו הליכה ונעילת נעליים. מדובר בתופעה כואבת הדורשת טיפול. לאנשים שמתמודדים עם כף רגל סוכרתית ופצעים קשי ריפוי, הבעיה מוכרת אף יותר.
אם גם אתם סובלים מבצקות ברגליים ומנפיחות ברגל ובקרסול, הטכניקות המתקדמות בהן משתמשים במרפאות שר”פ + פצעים קשיי ריפוי ישנו לכם את החיים מקצה לקצה. 

בצקות ברגליים

בצקות ברגליים מתפתחות בעקבות הצטברות של נוזלים באיזור הרגליים. כוח הכבידה לא עובד לטובת הרגליים שנמצאות באזור מרוחק מהלב, והדבר גורם לזרימת דם חלשה ולהצטברות נוזלים באזור זה. 

בצקות ברגליים נוצרות עקב הפרשים בלחץ בין כלי הדם לרקמות ברגליים. הפרשי לחץ כאלו עלולים לגרום לדליפת נוזלים מתוך כלי הדם או להצטברות של נוזלים למפטיים.

היווצרות בצקת אינה תמיד דבר סימטרי. הבקצת יכולה להיווצר ברגל אחת בלבד, בשתי הרגליים באופן שווה, או בשתי הרגליים כאשר הבצקת ברגל אחת חריפה יותר מברגל השנייה. 

הבקצת מתחלקת לשני סוגים, אך הרפואה מתייחסת לשניהם באופן זהה. קיימת בצקת גומתית שמתאפיינת בכך שנוצרת גומה בעור בעת לחיצה על הבצקת, ובצקת שאינה גומתית שמתאפיינת בעור נוקשה באזור הבצקת. 

מה הם התסמינים לבצקות ברגליים?

אם אתם מתמודדים איתן אתם בטח יודעים, אבל בצקות ברגליים מתאפיינות בעור נפוח שעשוי להיראות גם מתוח ומבריק. חלק מהבצקות מתאפיינות בגומתיות, כלומר, לחיצה עדינה על האזור עלולה להשאיר גומה קטנה בעור. כמו שכבר נאמר, נפיחות הרגל עלולה לגרום לקושי בהליכה.  

ממה נוצרות בצקות ברגליים? 

בצקות ברגליים יכולות להיגרם על ידי גורמים רבים, חלקם זמניים או תלויי מצב וחלקם מרמזים על בעיה חמורה יותר. כמו כן, בצקת עלולה להופיע בעקבות תחלואה אחרת או כתופעת לוואי.

  • הופעה שכיחה של בצקות ברגליים מתרחשת בעקבות הריון. בצקות ברגליים יכולות להופיע גם בעקבות תסמונת קדם וסתית.
  • בצקות ברגליים עלולות להופיע גם כחלק מתופעה אלרגית
  • לעיתים אנשים הנוטלים תרופות נגד כאבים, סטרואידים או תרופות להורדת לחץ דם יסבלו מבצקות ברגליים כתופעת לוואי
  • בלוטות הלימפה מוגדלות עלולות לגרום ללחץ על הוורידים ברגליים, אשר יוביל לבצקות. 
  • ירידה ברמת החלבון בדם עלולה גם היא לגרום לבצקות ברגליים והיא מתרחשת במצבים כמו אי ספיקת כבד, מחלות כליה ותת-תזונה. 
  • בצקות ברגליים עלולות להיגרם גם על ידי אי ספיקה ורידית ברגליים. 
  • עוד גורם לבצקות ברגליים הינו תת פעילות של בלוטת התריס
  • נוסף על הגורמים שצוינו, גם עלייה בחדירות הנימים והפרעה לזרימת הדם בוורידים עשויות לגרום לבצקות ברגליים. 
  • גורם נוסף ומשמעותי לבצקות ברגליים הינו מחלת הסכרת. 

הקשר בין בצקות ברגליים לכף רגל סוכרתית

כף רגל סוכרתית היא מצב רפואי שיש לו כמה סיבוכים אפשריים. אחד מהסיבוכים האלו הוא הופעה של בצקת נירופתית. הסיבוך מתבטא בהופעת בצקת גומתית ופגיעה עצבית היקפית. 

אבחון בצקות ברגליים 

כפי שנאמר, בצקות ברגליים עלולות להיגרם מסיבות רבות ומגוונות, לכן על מנת להגיע לאבחנה מקיפה ומדויקת של הגורם לבצקות לעיתים יש לבצע מספר בדיקות. 

במרפאות שר”פ + פצעים קשיי ריפוי נעשה תהליך אבחון מקיף הכולל איסוף מידע רלוונטי, בדיקה גופנית והפנייה להמשך בדיקות במקרה הצורך, עד לבירור ודאי של הגורם לבצקות. 

אז איך זה עובד?

  1. אחד מהרופאים המומחים שלנו שמתמחים בפצעים קשיי ריפוי, בבצקות ברגליים ובנפיחות ברגל ובקרסול יתשאל אותך לגבי ההיסטוריה הרפואית שלך כולל נטילת תרופות בעבר ובהווה.

  2. הרופא יברר האם הבצקת מופיעה ברגל אחת או שהיא מופיעה בשתי הרגליים. במידה והבצקת מופיעה ברגל אחת בלבד, תיבדק היתכנות לדלקת מקומית או לפקקת בורידים. במידה והבצקת מופיעה בשתי הרגליים, יבדקו תסמינים נוספים שעלולים להעיד על אלרגיה, מחלת כבד, אי ספיקה ורידית, מחלת כליה, אי ספיקה לבבית ועוד.

  3. בהמשך יתבצע בירור לגבי אופי הבצקת, כלומר ייבדקו שינויים בעור וברקמות התת עוריות וייבדק האם מדובר בבצקת גומתית. זאת ועוד, ייערכו בדיקות לריאות, ללב ולכבד על מנת לברר אם הבצקת נגרמת מתחלואה באחד האיברים. בירור מקיף כזה יאפשר לרופאים במרפאות שר”פ + פצעים קשיי ריפוי לאבחן בדיוק את מקור הבצקת, על מנת להתאים לה טיפול מקצועי ומקיף.

האם מצב של בצקות ברגליים עלול להסתבך?


חשוב לדעת כי בצקת היא אינה מצב שמסכן חיים, אך היא כן מפריעה לאיכות החיים, כפי שאתם ודאי יודעים אם אתם מתמודדים עם בצקת. עם זאת, בצקת עלולה להגדיל את הסיכוי לזיהומים והגורמים לה עלולים להיות מסוכנים. 

לכן, חשוב לשים לב לסימנים שמחייבים פנייה מידית לטיפול.
במקרים בהם חלה החמרה ומופיעים כאב, אודם או חום באזור הבצקתי, ובמקרים בהם חום הגוף עולה מעל ל-38 מעלות צלזיוס ללא סיבה אחרת (כגון מחלה או צינון) יש לפנות מיד לטיפול רפואי מחשש לזיהום. 

זאת ועוד חשוב לזכור כי בצקת שמופיעה בפתאומיות בצד אחד, ללא עבר של בצקות קודמות, מחייבת פנייה מיידית לטיפול רפואי, מחשש לפקקת בוורידי הרגליים.

טיפול בבצקות ברגליים

לרוב, ההמלצות להורדת בצקות ברגליים ולטיפול הן:

  • להימנע מעמידה ממושכת.

  • לדאוג להגבהה לרגליים בזמן ישיבה ממושכת.

  • להקפיד ללבוש בגדים משוחררים ללא גומי הדוק או חגורות על מנת להימנע מהגבלת זרימת הדם.

  • לצרוך פחות מלח באכילה.

זאת ועוד, טיפול בבצקות ברגליים יכול להתבצע גם בבית, על ידי תרגול הרמה של הרגליים מעל גובה הלב מספר פעמים ביום. הדבר נעשה בשכיבה והשענת הרגליים על עצם גבוה יותר כמו כיסא או שולחן. אפשרות נוספת שמטופלים רבים מופנים אליה הינה היעזרות בגרביים אלסטיים שתפקידם להפעיל לחץ ובכך למנוע הצטברות של נוזלים ברגליים. 

לעיתים, רופא מומחה לבצקות ברגליים עשוי להמליץ על הפסקת השימוש בתרופות שעלולות להחמיר את הבצקת, אך כמובן שהדבר יתבצע תחת שיקול דעת מקצועי של הרופא המומחה ותחת השגחה. 

במצבים של בצקת כתוצאה מאי ספיקת לב, קיימות תרופות מסוימות בהן ניתן להשתמש על מנת להוציא את עודפי הנוזלים מהגוף. עם זאת, חשוב לדעת כי תרופות אלו לרוב אינן יעילות במקרים של פקקת ורידית, זיהום מקומי או אי ספיקה ורידית.

טיפול בבצקות כתוצאה מכף רגל סוכרתית והימנעות מקטיעה

ברשת מרפאות שר”פ + המתמחה בפצעים קשיי ריפוי, קיים טיפול מקיף לבצקות שנגרמות כתוצאה מכף רגל סוכרתית. 

הטיפול נעשה בשני אופנים: 

  • עיסוי לימפטי פיזי המבוצע על ידי מטפל מוסמך ומיומן.

  • עיסוי על ידי מכשיר מיוחד שנקרא ‘לימפה פרס’ (press מהמילה לחץ). המכשיר מבצע עיסוי ומנקז את הנוזלים הלימפתיים שהצטברו ברגל וגורמים לבצקת. 


מטופלים בשתי השיטות במרפאות פצעים קשיי ריפוי של רשת שר”פ + מדווחים על הפחתה משמעותית של הבצקות על שיפור ביכולת התנועה, שכן העיסויים משפרים את מהעבר החופשי של הדם בכלי הדם.

שאלות ותשובות

האם בצקות ברגליים הן חד פעמיות? האם הן עלולות לחזור?

כפי שהוסבר, בצקות ברגליים הן בעצם תסמינים של מחלות ומצבים שונים, ואינן נגרמות ללא סיבה. לכן, גם התשובה תלויה בסיבות בגינן יש בצקות. הופעה והיעלמות של בצקות תלויה בהופעה ובהיעלמות של התסמינים האחרים. בדיוק מסיבות אלו, חשוב להעניק לבצקת אבחון וטיפול של המומחים המובילים בתחום בארץ. אבחון וטיפול נכונים ייסעו להורדת בצקות ברגליים וימנעו חזרה שלהן בעתיד.

מדוע טיפול בבצקות ברגליים ובנפיחות בקרסול קריטי יותר עבור אנשים בגיל הזהב?

מעבר לאי הנוחות שהן מעוררות, ומעבר למצבים בריאותיים אחרים בגינם הן נגרמות שפורטו בכתבה זו, בצקות ברגליים בגיל הזהב עלולות לגרום לירידה באיכות החיים. יתר על כן, מצב של בצקות ברגליים עלול להגביר את הסיכוי של אנשים בגיל הזהב לאבד שיווי משקל ולחוות נפילות שעשויות לסכן אותם ולגרור בעיות נוספות. לכן, דווקא בגיל השלישי חשוב מאוד לדאוג להורדת בצקות ברגליים. 

מדוע כדאי לפנות למרפאות שר"פ + פצעים קשיי ריפוי במצבים של בצקות ברגליים ונפיחות ברגל ובקרסול?

מרפאות שר"פ + פצעים קשיי ריפוי מתמחות בתחום של בצקות ברגליים. הרשת מציעה מרפאות בפריסה ארצית, כך שתוכלו להגיע לטיפול מקצועי מהמומחים המובילים בתחום במרפאה קרובה ונגישה. אתם ודאי יודעים שלעיתים קשה למצוא תורים קרובים לרופאים מומחים. ברשת מרפאות שר"פ + פצעים קשיי ריפוי נקבע לכם תור בטווח של 48 שעות מרגע יצירת הקשר הראשוני, על מנת למזער אפשרות של החמרת התסמינים בזמן המתנה ארוכה לטיפול לו אתם זקוקים. 

כיצד ניתן לזמן תור לרופא מומחה בבצקות ברגליים במרפאות שר"פ + פצעים קשיי ריפוי?

 ניתן ליצור קשר עם המוקד של שר"פ במספר 8622* על מנת לברר היכן נמצאת מרפאת שר"פ + פצעים קשיי ריפוי הקרובה לביתכם ולקבוע תור לרופא מומחה לבצקות ברגליים שיעניק לכם טיפול מקצועי ומקיף ביותר.  אל תישארו לבד עם כאבי בצקות, הדבר יכול לגרום לסבל ולהוות סימפטום למצב מסוכן. צרו קשר עוד היום עם מרפאות שר"פ + פצעים קשיי ריפוי וביחד ננצח את הבצקות! 

הדרך לטיפול בפצעי סוכרת מתחילה כאן! חייגו למענה מיידי בטלפון  0336 – 391 – 072

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר