Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרפאת פצעים קשי ריפוי בפריסה ארצית

תוכן עניינים

כאשר אדם סובל מפצעי רגל סוכרתית קיימת חשיבות רבה לטפל בכך במהירות וביעילות כיוון שאי טיפול ברגל הסוכרתית גורר החמרה משמעותית במצבה של הרגל. החשש הוא שהדבר יוביל לצורך בקטיעה של הרגל כפי שקורה במקרים רבים עקב הזנחה של טיפול זה או ביצוע טיפולים שאינם יוצרים את המהפך הנדרש כדי להציל את הרגל.

שיטות אבחון של מהות הבעיה הרפואית 

הדרך היעילה ביותר במצבים הללו היא ביצוע אבחון רוחבי על ידי ד”ר  שוורץ שהוא רופא מומחה בין לאומי בתחום כלי דם. הידע המקצועי הייחודי שלו מעניק לחולה את ההחלטה הרפואית הנכונה כדי לבצע עבורו את הטיפול האפקטיבי והמתאים ביותר. בנוסף לכך פעיל במרפאה צוות מיומן ומנוסה של אחיות ומטפלים אשר מתמחים בנושא הפצעים הקשים. לאחר בדיקת כל המעטפת, ד”ר שוורץ יכול לשים את האצבע על מקור הבעיה אשר גורם לכך שהפצע אינו נרפא באופן טבעי ובהתאם להנחיות שלו מתבצע הטיפול על ידי אנשי הצוות תוך בקרה תמידית של הרופא המומחה.

האחריות של החולה היא להגיע למרפאה בהקדם ולבצע את הטיפול הנדרש ולא להזניח זאת. זאת לאור העובדה הידועה שאי טיפול במועד עלול לגרום לכריתת רגל אצל החולים וכ – % 30 מתוכם מתים בטווח של חמש שנים ולכן כל התמהמהות היא אסון למטופל.

בהתאם לאבחון ולחוות הדעת של הרופאים המנוסים, מכין צוות המרפאה המיומן תוכנית פעולה כדי לסייע לחולה להתגבר על הבעיה שגורמת לו לכאבים, לאי נוחות ובדרך כלל גם לזיהומים פנימיים בתוך הרגל וזאת כדי לרפא אותו. 

במקרים רבים הן של חולים סוכרתיים והן של חולים אחרים, קיימות בעיות של פצעים קשיי ריפוי שנגרמים עקב סיבות שונות כמו לדוגמה: 

  • חוסר חמצון של הרקמה, כיוון שהרקמות הקשות לוחצות על כלי הדם.
  • זיהום חמור בתוך הרבדים הפנימיים של כף רגל סוכרתית.
  • בעיה ורידית באספקת הדם לרגל.
  • נמק בכף הרגל המצריך טיפול בכיבי רגליים.
  • לימפאדמה שהיא היווצרות של נוזל לימפתי שמצטבר בין התאים ויוצר נפיחות ובצקות. לעיתים הדבר קורה בשל הוצאת בלוטות לימפה של חולי סרטן בעבר או בהווה.
  • אי ספיקה ורידית או עורקית אשר מובילה להיווצרותם של פצעי לחץ במקומות שונים לאור ישיבה או שכיבה ממושכת בתנוחה זהה וללא תנועתיות.

טיפול במקרים של פצעים קשיי ריפוי 

אדם אשר סובל מפצעים קשים כמו אלו הנגרמים לאור מחלת הסוכרת, נחשף לכך שמקצתם אינם מגלידים לאחר פרק זמן ארוך, הדבר מעיד על כך שקיימת בעיה רפואית מסוימת בגוף שגורמת לכך שחלק ממנגנוני הגוף אשר בדרך כלל מבצעים ריפוי טבעי של הפצע אינם עובדים כראוי ועקב כך הפצע אינו מגליד.

מרפאת פצעים קשי ריפוי מתמחה בטיפול בפצעים מסוג זה ולאורך השנים האחרונות אנו מבצעים טיפולים חדשניים לחולים אשר סובלים מהבעיות הללו ומצליחים במקרים רבים ליצור עבורם שינוי מהותי ושיפור שמשמעותי באורח החיים ובאיכות החיים שלהם. הדבר החשוב ביותר הוא שבזכות הטיפולים המתקדמים, רבים מהמטופלים אינם עוברים בסופו של דבר קטיעה של אצבעות הרגליים או כריתה של כף הרגל, דבר שהיה מתוכנן עבורם ברפואה הציבורית לאור הדרגה הגבוהה של הפצע החמור. 

הטיפול האפקטיבי של מרפאת פצעים קשי ריפוי מותאם לכל אדם על פי תוכנית טיפולים שנקבעת וזאת על פי האבחון המקצועי של ד”ר שוורץ מומחה כלי דם שמתמקצע בתחום פצעים קשיי ריפוי לחולי סוכרת. על פי הצרכים המאפיינים כל חולה, הוא מוביל לתוואי הדרך שהוא הנכון ביותר לצורך ריפוי מהיר של כל פצע. ברוב המקרים כבר לאחר כמה טיפולים בודדים, החולה חש שיפור משמעותי בתחושותיו רמת הכאבים היא פחותה, הוא מסוגל ללכת וניכרת מגמה משמעותית של הטבה בנראותו של הפצע ובמצבו לאור העובדה שהוא כבר לא מזוהם, הוא זכה למנות של חמצן או בוצע ברגל ניקוז של נוזלי לימפה מיותרים.

שיטות הטיפול החדשניות של המרפאה 

מרפאת פצעים קשי ריפוי מבצעת טיפולים בכמה שיטות חדשניות:

  • טיפול באמצעות גז אוזון, פעולה זו מסייעת מאד לתהליך הריפוי, זהו טיפול יעיל מאד בזיהומים שקיימים בפצעים הללו כיוון שהאוזון מצליח להשמיד כל טפיל שקיים בפצע. מעבר לכך האוזון מסייע לחידוש תפקודם של התאים ומאפשר חילוף חומרים. כאשר כלי הדם הקטנים אינם מובילים דם, הדבר גורר פגיעה בעצבים, איבוד התחושה ועוות של נראות כפות הרגליים.
  • לימפה פרס אשר מבצע תהליך של עיסוי וניקוז של נוזלי לימפה מיותרים ברגל. במקביל לכך הוא גם ממריץ את מחזור הדם וכך הזרימה היא קולחת. דבר זה מסייע לתהליך הריפוי הטבעי של הגוף לצורך התמודדות עם הבצקות והנוזלים הלימפטים המיותרים של לימפאדמה.
  • טיפול הוליסטי באמצעות שיטות חבישה חדשניות שמתווספות אליהן גם מריחה של משחות ייעודיות ותהליך של הטריות.
  • אנטיביוטיקה ישירות לווריד לצורך עצירה מהירה של הזיהום שמתפשט ברגל.
  • שימוש במכשיר אולטרה-סאונד מתקדם שמסייע מאד לתהליך הריפוי של כאבים אשר נובעים מפצעים כרוניים וממצבים נוירופתיים.

מכלול הטיפולים המקצועיים הללו הנעשים באדיקות ובמיומנות רבה, מובילים לכך שבמקרים רבים הפצעים נרפאים והניתוח המתוכנן של קטיעת האצבעות, או כף הרגל מתבטל כיוון שאין בו כל צורך. 

שאלות ותשובות

האם השימוש באחד מהמכשירים המתקדמים שלכם הקיימים במרפאת פצעים קשי ריפוי כמו האולטרה-סאונד , לימפה פרס, הטיפול הביולוגי, הטיפול התוך ורידי או טיפול באמצעות אוזון גורמים לכאבים?

ההשלכות הן אינדיבידואליות בהתאם לחומרת המקרה של כל אדם. עם זאת ברוב המקרים המכשור המתקדם אינו גורם לכאבים, אלא משפר את מצבו של הפצע ולכן מקל על המטופלים אשר סובלים מכאבים בדרגות שונות.

  • חליפת העיסוי לימפה פרס מעניקה עיסוי לימפטי מהותי, הוא מצליח גם לנקז את הנוזלים הלימפטיים, לשקם את הפעילות של בלוטות הלימפה וגם להמריץ את קצב זרימת הדם בגוף.
  • הטיפול הביולוגי החדשני יוצר מצב שבו הגוף מרפא את עצמו בתהליך ריפוי עצמי באמצעות דגימת הדם הפרטית שלו וזאת ללא כל תופעות לוואי או לחלופין אלרגיה.
  • החדרת חומר תוך ורידי במקרים של לחץ דם ריאתי גבוה. זהו חומר אנטי דלקתי  אשר מרחיב את כלי הדם  ומוביל לכך שתהיה זרימת דם קולחת.
  • שרוול האוזון מזרים חמצן לפצע. הפצע זקוק לחמצן כמו אוויר לנשימה ולכן האפקט הוא אדיר.
  • מכשיר האולטרה סאונד מצליח לסייע מאד בהליך הריפוי של הפצעים שמאפשר ללקוחות לחזור לחיים תקינים.

היתרון של בניית תוכנית אישית הוא שאנו בוחנים שלב אחר שלב מהו הטיפול הנכון והאפקטיבי ביותר לכל מטופל ובמידת הצורך מבצעים את השינויים הנדרשים כמו מעבר לשיטת טיפול אחרת מתוך ההיצע הקיים. אין צורך להגיע למרפאות שונות שלכל אחת מהן יש שיטה שונה, אלא הכל מתרכז במקום מקצועי אחד. 

זמינות התורים היא גבוהה וצוות רופאים מהשורה הראשונה מלווה את החולה על כל צעד.

לאיזו דרגות של סוכרת מיועדים הטיפולים הללו?

ברוב המקרים פצעים קשיי ריפוי מופיעים אצל חולי סוכרת בדרגה 3-2 ולכן הם אלו שמגיעים אלינו לטיפולים. בנוסף לכך אנו מטפלים בחולים שסובלים מדרגות שונות של פצעי לחץ עקב שהייה ממושכת בתנוחה זהה של שכיבה או של ישיבה. בהתאם לדרגה של פצע הלחץ נקבעת שיטת הטיפול בו.

כיצד מכשיר האולטרה-סאונד פועל?

הפצעים ברגליים גורמים לפגיעה עצבית ולכן המטרה של המכשור המתקדם היא לעצור את המצבים הללו שגורמים גם להיעדר תחושה ברגל ולכאבים ברמות שונות. תהליך הריפוי באמצעות מכשיר זה יוצר זרימה קולחת של הדם בתוך כלי הדם ומזרז את פעולתן של הכדוריות הלבנות אשר מובילות לריפוי טבעי של המערכת הנוירולוגית בגוף. דבר זה משחרר מצבים שבהם הרקמות לוחצות על העור ועקב כך אין מספיק חמצן שמגיע לכלי הדם הללו.

מה מיוחד בתהליך החבישה של הרגליים שמתבצע במרפאה שלכם?

לאור הניסיון רב השנים של הרופאים המומחים של מרפאת פצעים קשי ריפוי אנו מבצעים הטריות דחופות הכוללות משחות ייעודיות המובילות לתוצאות אפקטיביות. התהליך של חבישות אלסטיות וחבישות לימפטיות מתבצע לאורך פרק זמן של כשבועיים ובדרך זו מסייעים למניעת ההתפשטות של הזיהום. כדי להשיג תוצאות רוחביות מדובר בטיפול שנעשה כמעט בכל יום ומתווספים אליו טיפולים חדשניים נוספים על פי הצורך של כל לקוח. 

מדוע מבצעים טיפולים הכוללים אספקה של חמצן לרגל?

כאשר נוצר פצע עקב מחלת הסוכרת, התהליך שמתרחש ברגל הוא לחץ של הרקמות הקשות על העור. כתוצאה מכך נוצר לחץ על כלי הדם ולכן הם לא מקבלים אספקה סדירה ומלאה של חמצן ונוצר חוסר חמצון של הרקמה ויש להזרים לרגל את כמות החמצן הנחוצה לה. 

כאשר הפצע הוא עמוק והוא אינו מקבל באופן שוטף את רמת החמצן הנחוצה לו, מצבו הולך ומחמיר ולכן לא אחת הרופאים בבתי החולים מקבלים החלטה על קטיעה של אצבע או של רגל שיש בה זיהום מהותי או נמק שלא טופלו בזמן וכראוי.

הדרך לטיפול בפצעים קשיי ריפוי מתחילה כאן! חייגו למענה מיידי בטלפון – 0336- 391 – 072

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר