Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תסמינים של פיברומיאלגיה

תוכן עניינים

פיברומיאלגיה היא מצב כרוני וארוך טווח המאופיין בכאבי שרירים ושלד נרחבים. מחלה זו מאפיינת נשים, אבל יכולה להשפיע על אנשים מכל גיל ומין.

 

מהי פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה היא הפרעת כאב כרונית המתבטאת לרוב בתסמינים כמו עייפות כרונית, בעיות שינה, כאבי שרירים ומפרקים. ההפרעה פוגעת בנשים לעתים קרובות יותר מאשר בגברים.

פיברומיאלגיה מכונה לפעמים “המחלה הבלתי נראית” מכיוון שתסמיניה דומים למצבים בריאותיים רבים אחרים שאינם נחשבים חמורים, ולכן קשה לאבחן אותה.

 

פיברומיאלגיה תסמינים ראשונים

פיברומיאלגיה, הידועה גם בשם פיברוזיס, היא מצב כרוני המשפיע על הגוף כולו, אך ניתן לחוש את הכאב בשרירים, במפרקים ובגידים.

פיברומיאלגיה תסמינים ראשונים הוא לעתים קרובות עייפות כרונית מכיוון שהמחלה יכוהל לגבות מחיר עצום מרמות האנרגיה שלכם. תסמינים אחרים שיכולים להגיע בהתחלה כוללים גם כאבי ראש וכאבי גב. התסמין העז ביותר של פיברומיאלגיה הוא כאב כרוני שיכול להימשך שבועות או חודשים ברציפות.

 

תסמינים של פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה היא הפרעה המשפיעה על העצבים, השרירים והרצועות שלך. זה יכול לגרום לכאבים בחלקים שונים של הגוף ובדרך כלל קשה יותר לטפל בו מאשר רוב סוגי דלקת המפרקים האחרים. אין תרופה לפיברומיאלגיה, אבל יש טיפולים זמינים.

תסמינים של פיברומיאלגיה כוללים:

● כאבי צוואר

● בעיות שינה

● כאבי ראש

● עייפות או תשישות

● בעיות קוגניטיביות

 

טיפול בפיברומיאלגיה

לאנשים הסובלים מהפרעה זו יש כאב כרוני שלעתים קרובות מחמיר עם תנועה או פעילות גופנית. הגורם לפיברומיאלגיה עדיין לא ברור, אך מאמינים כי היא קשורה לרגישות מרכזית – תגובה מוגברת באופן חריג ממערכת העצבים לגירויים כגון קול או כאב.

למרות היעדר טיפול במחלה זו, ישנן דרכים להקל על הסימפטומים של פיברומיאלגיה על ידי הפחתת הלחץ מהגוף והנפש שלכם.

טיפול בפיברומיאלגיה דורש גישה רב-גונית הכוללת פיזיותרפיה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, פעילות גופנית, טיפול תרופתי וטיפולים משלימים כמו דיקור ועיסוי.

 

אצלנו בשר”פ פלוס תוכלו למצוא רופאים מומחים ברמה הגבוהה ביותר בישראל. רופאינו יוכלו לאבחן אתכם ולהסביר לכם על התסמינים של פיברומיאלגיה וכמו כן, להפנות אתכם לתוכנית טיפול מותאמת אישית.

 

חושבים שאתם מרגישים בתסמינים של פיברומיאלגיה ורוצים לקבל אבחון מדויק?

התקשרו אלינו או השאירו את הפרטים שלכם וניצור איתכם קשר בהקדם.

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר