Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פיברומיאלגיה אבחון עצמי

תוכן עניינים

חוששים שיש לכם פיברומיאלגיה? רוצים לבצע אבחון עצמי?

מחלת הפיברומיאלגיה פוגעת בתפקוד היום יומי של החולים והסימפטומים כוללים שילוב של בעיות רפואיות עם קשיים נפשיים, כגון עייפות כרונית ובעיות בשינה. המחלה בישראל נפוצה בעיקר אצל נשים והחלק הפיזי של המחלה בא לידי ביטוי בכאבים באזורים שונים בגוף. רופא מומחה לכאב ורופא ראומטולוג יכולים לאבחן את המחלה באמצעות בדיקה של 18 נקודות מסוימות בגוף בהן הכאבים באים לידי ביטוי במחלה זו.

איך מאבחנים פיברומיאלגיה באופן עצמאי?

על מנת שתוכלו לבדוק האם הסימפטומים מהם אתם סובלים קשורים למחלת הפיברומיאלגיה, מומלץ לשאול את עצמכם מספר שאלות:

  1. האם הכאבים שלכם הם מפושטים בכל הגוף?

  2. האם הכאבים נמשכים 3 חודשים ומעלה?

  3. האם אתם סובלים מהפרעות שינה, כגון קושי בהירדמות והתעוררות של מספר פעמים במהלך הלילה?

אם עניתם על השאלות הללו בחיוב, יתכן ואתם סובלים ממחלת הפיברומיאלגיה. ההמלצה היא להגיע לבדיקת אבחון אצל רופאים מומחים בתחום על מנת לקבל את חוות הדעת המקצועית ביותר.

אבחון על דרך השלילה

בנוסף לבדיקה שעשיתם כעת, יש לבצע בדיקות למחלת הפירומיאלגיה על דרך השלילה. כלומר, לשלול מחלות אחרות עם סימפטומים דומים על מנת לאבחן את המחלה. בדרך זו, ניתן להגיע לתוצאות ברורות יותר בתהליך האבחון. אם אתם חוששים שחליתם במחלת הפיברומיאלגיה, אנחנו ברשת המרפאות שר”פ פלוס מציעים לכם בדיקות אבחון מקצועיות עם מיטב הרופאים המתמחים בטיפול במחלה. הבדיקות לאבחון המחלה על דרך השלילה כוללות בדיקות דם ובדיקות MRI, רנגטן ו-CITI. השירות שלנו ניתן בסניפים מתקדמים וחדשניים המפוזרים במספר מקומות בארץ, כגון פתח תקווה, כפר סבא, חיפה ובאר שבע המעניקים לכל המטופלים בדיקות אבחון מתקדמות בכדי לקדם טיפול מהיר יותר של מחלת כרוניות.

טיפולים נפוצים

בין הטיפולים הנפוצים למחלה אפשר למצוא את הטיפול התרופתי, הכולל בין היתר משככי כאבים, תרופות נוגדות דיכאון ותרופות חדשות המסייעות בשיפור השינה ובשיפור מצב הרוח. הטיפול שאינו תרופתי יכלול בין היתר פעילות גופנית מותאמת, טיפולי פיזיותרפיה, טיפול פסיכולוגי וטיפולי רפואה משלימה מגוונים, כגון טיפולי דיקור סיני, הידרו תרפיה וטווינה. פיברומיאלגיה אינה מחלה פרוגרסיבית, כלומר היא אינה מחמירה עם הזמן וניתן להפחית את תסמיני המחלה עם טיפול משולב של תרופות, טיפולים פיזיותרפיים ורפואה משלימה. בנוסף לכך, המחלה אינה פוגעת בתוחלת החיים ואפשר לחיות איתה באמצעות טיפולים מותאמים אישית ומעקב אחר מצב המחלה אצל רופא מומחה.

קביעת תור לבדיקת אבחון פיברומיאלגיה

על מנת שתוכלו לקבל חוות דעת מקצועית מרופא בנוגע לתסמינים מהם אתם סובלים, צרו איתנו קשר דרך מספר הטלפון המופיע בראש האתר ואנחנו ברשת המרפאות שר”פ פלוס נקבע עבורכם ביקור אצל רופא מומחה בסניף הרשת הקרוב ביותר לבית שלכם. עם אלפי מטופלים מרוצים ושיטות טיפול מתקדמות למחלות כרוניות, הצוות שלננו ישמח לראות אתכם אצלנו באחד המרפאות של הרשת.

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר