Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בלט דיסק גב תחתון

תוכן עניינים

פריצת דיסק מותני מתרחשת כאשר דיסק בגב התחתון שלך בולט החוצה, מפעיל לחץ על שורש עצב וגורם לכאב.

 

בלט דיסק גב תחתון

פריצת דיסק מותני, הידועה גם בשם פריצת דיסק, היא בעיה חמורה בעמוד השדרה. היא שכיחה ביותר בגב התחתון והיא גורמת לכאבים באחד או בשני הצדדים של הגב ולעיתים עלולה לגרום לחולשה, חוסר תחושה, קושי במתן שתן, בעיות מעיים, קשיי הליכה או אובדן שליטה בשלפוחית השתן.

בלט דיסק בגב תחתון נגרמות לרוב על ידי מאמץ עבודה או שימוש בציוד ספורט כמו מחבטות טניס או מוטות סקי שיכולים להפעיל לחץ על העצבים. במקרים אלו יש צורך בניתוח לתיקון רקמת חוט פגומה בתוך עמוד השדרה.

 

בלט בעמוד השדרה

בלט בעמוד השדרה היא מצב כואב, לעתים קרובות מעצבן, המשפיע על הגב התחתון. זה נקרא גם הפרעה לומבוסקרלית או פריצת דיסק. עמוד השדרה שלכם והחוליות שלו עלולים להיפגע מהצטברות לחץ בתוך תעלת עמוד השדרה.

בליטה זו עלולה להיגרם מפציעה בדיסק עמוד השדרה או פריצת דיסק בין-חולייתי (הדיסקים שבין החוליות). הנזק יכול לגרום לכאב ולתסמינים אחרים, כולל חוסר תחושה או עקצוץ בישבן, אובדן שליטה בשלפוחית השתן וקושי בהליכה.

בעיה זו נפוצה מאוד אצל אנשים בגילאי 40-60, אבל כל אחד יכול לסבול מכך עקב פציעה בגב כמו גם מסיבות טבעיות כמו ניוון לאורך זמן.

 

בלט דיסק טיפול

בלט דיסק וטיפול בו יכול להיות שמרני או כירורגי. טיפול שמרני כולל דקומפרסיה בעמוד השדרה ופיזיותרפיה לקידום הקלה בכאב, בעוד ההליך הכירורגי הוא ניתוח להסרת חומר פריצת הדיסק.

טיפולים עבור פריצת דיסק מותני כוללים טיפול לא ניתוחי כגון תרופות לטיפול בכאב, מדיטציה ופיזיותרפיה. מנוחה מומלצת על ידי אנשי מקצוע רפואיים כדי להפחית את הדלקת בדיסקים ולהאט את התקדמות פריצת הדיסק המותני.

אצלנו בשר”פ פלוס תוכלו למצוא רופאים מומחים ברמה הגבוהה ביותר בישראל. רופאינו יוכלו לאבחן אתכם עם בלט דיסק בגב תחתון ולהעניק לכם את הטיפול המתאים לכם.

 

הגב שלכם כואב ואתם חושבים שיש לכם בלט דיסק גב תחתון, רוצים לקבל אבחון מדויק?

התקשרו אלינו או השאירו את הפרטים שלכם וניצור איתכם קשר בהקדם.

צור קשר

מאמרים נבחרים

קטגוריות נבחרות

מאמרים נוספים

צור איתנו קשר